Zo ben je ook succesvol na de feestdagen. 5 tips

5/5

Sinds 2019 is Horeca Webzine hét interactief online magazine met het allerlaatste nieuws, tips, weetjes, inspirerende verhalen en aanbiedingen van en voor de horeca. Tweewekelijkse nieuwsbrief aan 20.965 abonnees. Klik en abonneer je ook; het is en blijft gratis!

Deze pagina werd geschreven in het Nederlands en kan dankzij een performant vertaalprogramma ook gelezen worden in het Frans, Engels en Spaans. Met onze excuses als er taalfouten in de tekst staan. Veel leesplezier!

Horeca Webzine Tips Feestdagen Open Table

De periode na de feestdagen en wel tot Valentijn kunnen rustigere tijden zijn voor restaurants, brasseries en bistro’s. Dit is misschien wel de meest geschikte periode om je marketingstrategie voor de rest van het jaar op te maken. Hierbij 5 tips hoe je die ‘kalme’ periode na de piek van de feestdagen volledig kan benutten. En wat je kan doen om succesvol te blijven.

Inhoudsopgave

Jaarlijks actieplan

Er is helaas geen formule met de sleutel naar gegarandeerd succes van een bar of restaurant, maar het plannen van ieder detail van het bedrijf helpt hier zeker bij.

Naast de begroting, investeringen en contracten is het van belang ook speciale seizoensgebonden menu’s en acties rondom bepaalde data te plannen.

Zo ben je ook succesvol na de feestdagen. 5 tips 1

Gezonde menu’s

Na een feestseizoen met luxe menu’s en gerechten met wild, kalkoen, chocolade en marsepein, kijken dinergasten er juist naar uit om het nieuwe jaar van start te gaan met iets lichtere maaltijden. 

Dit is een goed moment om gerechten aan te bieden met veel groenten. Bezoek zeker ook af en toe eens onze groeiende receptenrubriek.

Vaste gasten belonen

Na de grote uitgaven voor de eindejaarsfeesten komt de lastige ‘januari blues’ om de hoek kijken. Om vaste klanten aan te moedigen en nog meer aan je te binden, kan je extraatjes voorzien. Geen korting, geen happy hour, maar iets meer: een aperitief, borrelhapjes,… en bij voorkeur iets dat anders niet te koop is in de zaak. Dit maakt het exclusiever. Iedereen houdt van een extra.    

Het werkt het beste om deze te personaliseren, bijvoorbeeld per e-mail, via je Facebookpagina, je website of natuurlijk via Horeca Webzine. 

Thema-avonden

Maak bijvoorbeeld een eerbetoon aan de Aziatische keuken om het Chinese nieuwjaar te vieren. Een menu met Chinese gerechten met een gastkok kan gemakkelijk gepromoot worden via je Resengo-optie.

Tijd om te evalueren

Analyseer aan het begin van het jaar alles wat bij je bedrijf hoort. Bedenk hoe je dit zou kunnen verbeteren of welke acties je kan ondernemen. Beoordeel de digitale aanwezigheid van je zaak om meer zichtbaarheid te creëren of verbeteren. 

Bepaal of je wilt overstappen van sommige leveranciers. Bekijk hoe je nieuwe doelgroepen kan bereiken via Social Media of door het professionaliseren van je website. Laat je hierbij helpen

Deel dit blogartikel! 

Ken jij andere professionals, hobbykoks, collega’s, vrienden en/of kennissen die ook wat kunnen hebben aan onze blogartikels? We zouden het heel fijn vinden dat je dit blogartikel in jouw netwerk deelt. Het kan makkelijk met de onderstaande sociale media-knoppen. Alvast bedankt!

Facebook
LinkedIn
WhatsApp
Email
Geverifieerd door MonsterInsights