De 3 redenen om Social Media Management in te zetten.

5/5

Sinds 2019 is Horeca Webzine hét interactief online magazine met het allerlaatste nieuws, tips, weetjes, inspirerende verhalen en aanbiedingen van en voor de horeca. Tweewekelijkse nieuwsbrief aan 20.965 abonnees. Klik en abonneer je ook; het is en blijft gratis!

Deze pagina werd geschreven in het Nederlands en kan dankzij een performant vertaalprogramma ook gelezen worden in het Frans, Engels en Spaans. Met onze excuses als er taalfouten in de tekst staan. Veel leesplezier!

sociale-media-management-horeca webzine magazine

Het gebruik van Social Media is ook voor jou een waardevolle toevoeging in het promoten van je zaak of bedrijf. Sociale media bieden je een enorm platform om met je doelgroep in contact te komen en zorgen voor meer naamsbekendheid. Social Media Signals hebben ook een grote invloed op de ranking van jouw website in Google. Lees hieronder de 3 redenen waarom ook jij Social Media Management moet inzetten.

Inhoudsopgave

1. Uitstekend marketinginstrument

Social Media biedt voor je bedrijf een enorm platform om met jouw doelgroep in contact te komen. 

Dat is één van de redenen waarom Social Media als krachtige marketinginstrumenten gebruikt kunnen worden.

Groter bereik

De informatie op jouw website kan bijvoorbeeld door bezoekers verder gedeeld worden via hun netwerk. En dit zorgt voor een groter bereik. 

Door het delen van deze informatie en er regelmatig actief zijn, blijven de naam en de activiteiten van jouw bedrijf beter hangen bij de bezoekers van Facebook, Twitter en andere sociale mediakanalen. 

En dankzij een toename van de naambekendheid kan contact worden gelegd met grotere of andere doelgroepen.

marketing social media ERA online services

Uitkijken welke socials

Als bedrijf is het goed te kijken welke sociale-media-kanalen de beste bij jouw doelgroep passen. Om die te bereiken is het dan op zijn beurt belangrijk dat je een marketingstrategie opstelt.

Elk kanaal wordt anders gebruikt, anders ingezet, en kent zijn eigen publiek. Kijk dus van welke sociale mediakanalen jouw doelgroep gebruik maakt en speel daar op in. Focus in het begin op 1 of 2 kanalen. En verdiep je in de materie.

Tip: Als je particuliere consumenten wenst te bereiken, zet dan in op Facebook. Zakelijke consumenten bereik je eerder via LinkedIn.

Een paar uur per dag

Hou er rekening mee dat zich verdiepen in Social Media al vlug een paar uur per dag van je tijd neemt. Althans als je er professioneel mee bezig wilt zijn en interessante content wilt delen met je doelgroep. En aan tijd is er soms wel gebrek.

Gelukkig is het vlot schrijven van teksten, triggeren en interactie creëren; een job die je kan overlaten aan specialisten

2. Grote toegevoegde waarde voor SEO

Social Media Signals hebben een grote invloed op de ranking van je website in Google.

Om de waarde van een website te bepalen keek Google vroeger naar links van andere websites die naar je website werden gelegd. De zogenaamde backlinks. 

Google deed dit omdat ze van mening was dat een verwijzing van de ene naar de andere website gezien kon worden als een positieve referentie. En op basis daarvan rangschikte Google websites in de zoekresultaten.

Tegenwoordig worden Social Media nagenoeg op dezelfde manier gezien. Dus wanneer iemand een artikel op een sociale-mediakanaal leuk vindt, plust of tweet, dan gaat Google ervan uit dat die persoon de informatie waardevol vindt. 

Tip:  Deel op Facebook vooral leuke berichten. Je volgers willen jou, jouw team (met een smile) aan het werk (achter de schermen) en jouw dagdagelijkse activiteiten zien. 

Social Media Socials

Voor Google zijn Social Media Signals een goede manier om te bepalen hoe waardevol een bepaald artikel of website is. 

Als jouw bedrijf actief is op Social Media dan kunnen die signalen ervoor zorgen dat jouw website beter gaat scoren in Google.

3. De concurrentie loopt voor

De kans is groot dat jouw cuncullega’s al gebruik maken van Social Media. En dat betekent dat zij op dit gebied voorlopen.

Als zij wel actief zijn op diverse sociale mediakanalen, dan wilt dat nog niet altijd zeggen dat ze dit op de juiste en op een professionele manier doen. Veel bedrijven hebben geen idee hoe ze een degelijke Social Media Campagne kunnen opzetten en/of toepassen.

4. Conclusie 

Als je veel te tijd te besteden hebt in de loop van de dag, steek die in het promoten van je zaak via sociale media.

Heb je dat niet, neem dan als de bliksem contact met een Social Media Manager die voor jou de beste formule en strategie gaat bepalen om je doelgroep te bereiken

  

Deel dit blogartikel! 

Ken jij andere professionals, hobbykoks, collega’s, vrienden en/of kennissen die ook wat kunnen hebben aan onze blogartikels? We zouden het heel fijn vinden dat je dit blogartikel in jouw netwerk deelt. Het kan makkelijk met de onderstaande sociale media-knoppen. Alvast bedankt!

Facebook
LinkedIn
WhatsApp
Email
Geverifieerd door MonsterInsights