Een Facebookpagina of Instagram-account heb je in een handomdraai opgezet. Maar daarna begint het pas. Hoe krijg ik volgers? Wat gaan we posten? Heb ik wel genoeg content om in beeld te blijven? Voor de doelgroep relevant zijn én blijven kan knap lastig zijn. Graag helpen we je een handje met deze 5 tips voor Social Media Content waarmee je dan ook meer volgers aantrekt.
Inhoudsopgave
Aan de slag met Social Media
Vooraleer je aan de slag gaat met Social Media bepaal je natuurlijk eerst je strategie. Wat is jouw verhaal? Wie is je doelgroep? Wat wil je precies bereiken met Social Media?
Kan je hier ook nog wat tips gebruiken, lees dan eerst de 3 redenen waarom ook jij wel Social Media moet inzetten voor de promotie van je horecazaak of bedrijf.
Heb je een strategie uitgeschreven, dan kan je starten met het schrijven van de content. Waarschijnlijk ben je al in het bezit van artikeltjes, blognota’s, mooie beelden, kennis en inspirerende verhalen. Dat is wat we zoeken.
Al deze informatie kan je gebruiken voor het posten van berichten op Social Media. Heb je nog geen of te weinig content? Dan helpen onderstaande 5 tips je zeker verder.
Belgoo Beer
Vanille Madagascar
NOOR & NOOR
Jeanne Gennar, Coffee with a Soul
Chef & Knife
MAAK KENNIS MET HEEL BETROUWBARE HORECALEVERANCIERS.
Ook je bedrijf in deze carrousel? Word Premium Partner zonder kosten. KLIK HIER.
1. Inspireer
Bezorg je volgers hun dagelijkse portie inspiratie. Met leuke ideeën of prachtige quotes maak je volgers op sociale media enthousiast én bewijs je meteen je meerwaarde. Wat kunnen mensen doen met jouw product of dienst?
Zo staat deze Facebookpagina vol met interessante informatie van en voor de horeca.
2. Tips & Tricks
Jij bent de expert in jouw vakgebied. Dat betekent dat je meer kennis en kunde hebt dan je doelgroep. Vertaal je kennis naar handige tips & tricks waar je doelgroep op Social Media iets mee kan! Dit kan in allerlei vormen.
Lifehacks, handleidingen, instructies, DIY stappenplannen,.. Dus alles waar de doelgroep vervolgens zelf mee aan de slag kan is welkom. Denk niet te moeilijk en maak het visueel!
Dit zijn de 10 meest bestelde gerechten in Europa
Dit zijn in 2024 de 10 meest bestelde gerechten op restaurant in elk Europees land. Ze geven een goed beeld...
Dit zijn de 8 nieuwe Groene Michelinsterren in Nederland
De uitreiking van de Nederlandse Michelinsterren 2024 vond plaats op 7 oktober tijdens de horecavakbeurs BBB in het MECC in...
Horeca Webzine in 2025: meer synergie met en tussen de partners
Horeca Webzine zet in 2025 een ambitieuze stap naar de toekomst door meer synergie te creëren met en tussen de...
Serveer ook een eitje meer op vrijdag 11 oktober
Wereld Ei Dag of Wereldeidag, jaarlijks gevierd op de tweede vrijdag van oktober is een internationale dag die in het...
GUIDE Michelin kiest weer voor Antwerpen in 2025
Afgelopen week liet GUIDE Michelin weten dat de uitreiking van de Michelinsterren voor België en Luxemburg in 2025 plaatsvindt op...
3. Een kijkje achter de schermen
Gebruik niet alleen de mooie verhalen van je klanten, maar ook van je medewerkers! Ieder bedrijf heeft ze en Social Media zijn perfect om mensen een kijkje achter de schermen te bieden.
- Waar ben je als bedrijf mee bezig?
- Op welke events ben je aanwezig?
- Wie werkt er dag in dag uit aan die mooie resultaten?
Zo zet Restaurant Lijsterbes chef Geert centraal in hun social content. Hij kent zowel de producten als de gasten het beste en hij maakt allerlei leuke ontroerende dingen mee.
Hotel-Restaurant De Kommel
Weilandshof
MAAK KENNIS MET GEZELLIGE HORECAZAKEN, CATERINGBEDRIJVEN EN FEESTLOCATIES.
Ook je horecazaak, cateringbedrijf of feestlocatie in deze carrousel? Word Community Partner zonder kosten. KLIK HIER.
4. Dezelfde content, andere context
Goeie content kan je meer dan één keer gebruiken op Social Media. Post je organisch, dan is de kans groot dat niet iedereen je post de eerste keer heeft gezien of gelezen. Je hoeft dus niet bang te zijn dat mensen dit irritant gaan vinden.
Highlight telkens een ander onderdeel uit een artikel en gebruik een andere foto. Of plaats aan het einde van de maand een lijstje met de best gelezen artikelen. De content een (half) jaar later nog eens plaatsen – mits relevant – kan zeker ook. De Social Media Throwback is breed geaccepteerd.
Werken in de horecasector: 5 veelgestelde vragen
Werken in de horecasector is wereldwijd een dynamische en veelzijdige baan waarbij gastvrijheid, klantgerichtheid en flexibiliteit centraal staan. Horecamedewerkers hebben...
Dit is de top 8 van de hotelscholen in de wereld
Hotelscholen bieden niet alleen sterke academische programma’s, maar ook uitstekende netwerkmogelijkheden, stageplaatsen en connecties met toonaangevende bedrijven in de sector....
Culinaire termen: de 30 meest gebruikte in de keuken
Hier zijn de 30 meest gebruikte Franse culinaire termen in de keuken, inclusief een korte uitleg en een voorbeeld.
De 8 belangrijkste verwachtingen van consumenten in 2025
In 2025 worden de verwachtingen van consumenten bepaald door verschillende belangrijke trends die hun veranderende prioriteiten en waarden weerspiegelen. Enkele...
Pompoenen: soorten, weetjes en 3 unieke recepten
Pompoenen zijn nauw verbonden met verschillende culturele gebruiken waar ze een symbool zijn van de herfst en oogstfeesten zoals Thanksgiving...
5. Gebruik je FAQs
Nog steeds geen idee wat je gaat posten op jouw Social Media? Geef dan simpelweg antwoord op de vragen van je gasten en/of klanten. Bekijk via Google Analytics welke zoekopdrachten veel voorkomen op je website en/of vraag input aan je klantenservice.
Zo kun je proactief inspelen op veel voorkomende vragen en dus relevant zijn voor de doelgroep. Begin een post met ‘Wist je dat?’ of vertaal je verhaal naar een handige tip of praktisch stappenplan.
MAAK KENNIS MET GERENOMMEERDE BEROEPSORGANISATIES EN CONSULTANTS
Je beroepsorganisatie of consultancybedrijf in deze carrousel? KLIK HIER.
Bonus: Geen tijd?
Heb je echt geen tijd om te spenderen op Social Media? Laat je helpen: neem contact met Yasmine indien je echt wilt scoren op Facebook en Instagram.
NOOR & NOOR heeft decennialange ervaring in het opzetten en runnen van horecazaken, speciaalzaken en het leveren van diverse diensten, zowel B2B als B2C.
Voor de uitvoering van de activiteiten doet NOOR & NOOR beroep op vernieuwende inzichten en ideeën van jonge marketeers en micro-influencers voor het beheer van je sociale media.
NOOR & NOOR werkt nauw samen met gespecialiseerde partners voor de technische aspecten van de opdrachten, maar ook met jou voor accurate en recente content.
De hoofdactiviteiten van NOOR & NOOR zijn Sociale Media Management, het bouwen en beheren van websites en webshops, SEO Content Writing of het schrijven van zoekmachinegerelateerde artikels, Virtuele Assistentie en Link Building via deze website.
Deel dit blogartikel!
Ken jij andere professionals, hobbykoks, collega’s, vrienden en/of kennissen die ook wat kunnen hebben aan onze blogartikels? We zouden het heel fijn vinden dat je dit blogartikel in jouw netwerk deelt. Het kan makkelijk met de onderstaande sociale media-knoppen. Alvast bedankt!