Horeca Webzine zet in 2025 een ambitieuze stap naar de toekomst door meer synergie te creëren met en tussen de partners. Met de focus op versterkte samenwerking wil Horeca Webzine niet alleen een platform zijn met wereldwijd horecanieuws en inspiratie, maar ook een brug slaan tussen horecaondernemers, de levensgenieters en toonaangevende spelers in de sector. Door gerichte partnerschappen, interactieve content en innovatieve initiatieven, wordt 2025 het jaar waarin de waarde van samenwerkingen naar een nieuw niveau wordt getild.
Inhoudsopgave
Horeca Webzine
Horeca Webzine is een interactief online magazine dat zich richt op de horecasector in België, Nederland en Luxemburg. Het biedt een platform met het laatste nieuws, tips, inspirerende verhalen en aanbiedingen voor horecaondernemers, horecapersoneel en leveranciers.
Sinds de oprichting in 2019 heeft Horeca Webzine een brede lezersgroep opgebouwd en wordt het tweemaal per maand gratis verspreid via een nieuwsbrief naar 21.008 abonnees. Daarnaast beheert Horeca Webzine verschillende actieve communities op sociale media om de horeca te ondersteunen.
Horeca Webzine onderscheidt zich van andere platforms door een sterke focus op interactie, community-building en het verstrekken samen met partners van actuele kennis en trends binnen de horeca.
Belgoo Beer
Vanille Madagascar
NOOR & NOOR
Jeanne Gennar, Coffee with a Soul
Chef & Knife
Kyzoe Hosting & Design
Belgische Keurslagers
We love Horeca
‘We love Horeca’ is de sterk groeiende Community van Horeca Webzine, hét interactief online magazine van en voor de horeca in de gehele wereld. Iedereen kan lid worden van de community via het gratis abonnement.
De Facebookgroep ondersteunt de community heel actief.
De naam van de community moet letterlijk worden opgevat. We houden van de horeca en staan dus positief tegenover het ‘cement van de samenleving’, al mag er wel eens een vinger in de spreekwoordelijke wonde worden gelegd als dit constructief is.
Permanente giften voor de abonnees
Alle particuliere abonnees van de community ‘We love Horeca’ kunnen vanaf 2025 permanent aanspraak maken op giften van de Community Partners: horecazaken, cateringbedrijven, feestzalen en/of foodtrucks.
Deze giften zullen bestaan uit een vaste of procentuele korting, een aperitief, een koffie, een digestief voor de gehele tafel,…
De horecaprofessionals zullen ook kunnen aanspraak maken op een gift van de Premium Partners.
De gift ontvangen de abonnees via een gepersonaliseerde bon in de tweewekelijkse nieuwsbrief.
De inhoud en/of waarde van de gift zal vermeld staan op hun pagina op de vernieuwde website.
De bevoorrading horeca wordt een groeiend probleem in 2025
Strengere regelgeving en afnemende bereikbaarheid maken het steeds moeilijker om de nodige producten en ingrediënten op tijd bij de zaak...
Zoektocht naar medewerkers blijft ook in 2025 een uitdaging
Een aanhoudend en structureel tekort aan medewerkers is ook in 2025 voor de horecasector een aanzienlijke uitdaging. Deze problematiek, die...
Vijftien Mastercooks bij de 1.000 beste restaurants in de wereld
Niet minder dan 28 Belgische restaurants behoren tot de 1.000 beste ter wereld volgens "La Liste", de gastronomische ranglijst van...
MVO wordt steeds belangrijker voor de horecasector in 2025
Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen (MVO) wordt steeds belangrijker voor de horecasector in 2025. Dit komt door veranderende consumentverwachtingen, strengere regelgeving en...
Elke serveerster haat ook deze 4 dingen. Doe het niet!
Op café gaan is dikke fun. Voor een serveerster ook. Tenzij je weer eens een van die ‘grappige’ opmerkingen bovenhaalt...
Partners
Al sinds de oprichting in 2019 kan Horeca Webzine rekenen op partners. Na vijf jaar van contacten leggen zet Horeca Webzine in 2025 een ambitieuze stap naar de toekomst door meer synergie te creëren met en tussen de partners, wereldwijd.
Met de focus op versterkte samenwerking wil Horeca Webzine niet alleen een platform zijn met wereldwijd horecanieuws en inspiratie, maar ook een brug slaan tussen horecaondernemers, de Bourgondische levensgenieters en toonaangevende spelers in de sector.
Door gerichte partnerschappen, interactieve content en innovatieve initiatieven, wordt 2025 het jaar waarin de waarde van samenwerkingen naar een nieuw niveau wordt getild.
Hotel-Restaurant De Kommel
Weilandshof
The Mastercooks of Belgium
Bulles de Princesse
Partnerschappen
Horeca Webzine blijft ook in 2025 trouw aan haar kernwaarden door, zoals al vijf jaar het geval is, in te zetten op lowbudget en unieke partnerschappen. Met haar toegankelijke samenwerkingsmodellen wil Horeca Webzine een platform blijven zijn waarin zowel kleine ondernemers als grotere spelers kunnen adverteren en inspirerende content delen.
Door samen te werken met partners die een gedeelde visie hebben op de horecasector, streeft het Horeca Webzine ernaar een netwerk te creëren dat voor iedereen toegankelijk is en dat de sector blijft verrijken met originele samenwerkingen en creatieve oplossingen.
Waarom ontdooit een vriezer als de omgevingstemperatuur lager dan 10°C is?
Eén van de redacteuren van de NRC wetenschapsredactie kwam tijdens het uitzoeken van een nieuwe vriezer achter een bijzondere vaststelling....
Een restaurantkeuken (her)inrichten: 9 tips en missers
Een restaurantkeuken op de juiste manier inrichten is een hele klus. Laat je hierbij goed adviseren. Jouw dagelijkse bedrijfsvoering staat...
Gezonder eten in je bedrijfsrestaurant met dit 4-stappenplan
Je kunt een bedrijfsrestaurant zó inrichten dat het werknemers verleidt om gezonder te gaan eten!
Dit zijn de 7 zonden binnen de dienstverlening
Binnen de dienstverlening waar de horeca onder valt, worden negatieve gedragingen beschreven als ‘de zeven zonden van de dienstverlening’. Probeer...
Grondwitloof, een iconische groente. Weetjes & 3 recepten
Horeca Webzine besteedt graag aandacht aan de basis van onze voeding met weetjes, kooktips en recepten van Frank Fol, The...
Community Partners
De Community Partners van Horeca Webzine zijn uitbaters van restaurants, brasseries, cafés, hotels, bars, cateringbedrijven, feestzalen en/of foodtrucks.
Wens je o.a. tweewekelijks 21.008 Bourgondische levensgenieters te bereiken? Word dan Community Partner. Geen klanten = geen kosten!
NOOR & NOOR heeft decennialange ervaring in het opzetten en runnen van horecazaken, speciaalzaken en het leveren van diverse diensten, zowel B2B als B2C.
Voor de uitvoering van de activiteiten doet NOOR & NOOR beroep op vernieuwende inzichten en ideeën van jonge marketeers en micro-influencers voor het beheer van je sociale media.
NOOR & NOOR werkt nauw samen met gespecialiseerde partners voor de technische aspecten van de opdrachten, maar ook met jou voor accurate en recente content.
De hoofdactiviteiten van NOOR & NOOR zijn Sociale Media Management, het bouwen en beheren van websites en webshops, SEO Content Writing of het schrijven van zoekmachinegerelateerde artikels, Virtuele Assistentie en Link Building via deze website.
Premium Partners
Heb je een bedrijf, winkel of webshop en je wenst tweewekelijks duizenden horecaprofessionals te bereiken? Klik dan hier en word Premium Partner. De basisformule is gratis. Geen klanten = geen kosten!
Deel dit blogartikel!
Ken jij andere professionals, hobbykoks, collega’s, vrienden en/of kennissen die ook wat kunnen hebben aan onze blogartikels? We zouden het heel fijn vinden dat je dit blogartikel in jouw netwerk deelt. Het kan makkelijk met de onderstaande sociale media-knoppen. Alvast bedankt!