Tag: advies

nov 23
Dit zijn de 7 zonden binnen de dienstverlening

Binnen de dienstverlening waar de horeca onder valt, worden negatieve gedragingen beschreven als ‘de zeven zonden van de dienstverlening’. Probeer deze zonden te allen tijde te vermijden!

okt 30
Delegeren in de horeca: de 10 grootste en fatale fouten

Een leidinggevende die bang is om te delegeren zal heel snel overwerkt geraken en door alles zelf proberen op te lossen, remt hij in feite de expansie van zijn/haar bedrijf.

sep 25
Een fout gemaakt? 6 tips om die recht te zetten

Iedereen die zich inzet op het werk, verplichtingen én verwachtingen nakomt, maakt onvermijdelijk fouten. En daarom is een fout maken eerder een pluspunt dan een schande. Hierbij enkele tips hoe je jouw fout(en) kan rechtzetten.

sep 10
Regelmatig zieke medewerkers? Dit zijn de 8 meest voorkomende redenen

Als één of meerdere medewerkers niet komen opdagen wegens ziekte, valt je dat als ondernemer bijzonder hard. Toch kan iedere uitbater het risico op het ziek worden van zijn team minimaliseren. Hieronder enkele veel gemaakte fouten en tips hoe je die kan voorkomen.

jun 28
Generatiekloof: 1 van dé personeelsproblemen in de horeca

Je kent het wel. De kelner die, terwijl het restaurant halfvol is, aan de bar hangt. Kletsend met die leuke barmaid, over alles wat er mis is in de zaak. Of die hotelreceptionist die ’s ochtends bij het uitchecken uitstraalt: "Praat niet met mij, ik ben geen ochtendmens". En de oudere kelner die zich ‘maitre’ waant en rondloopt met de neus in de lucht en de jonge gasten afsnauwt. Personeelsproblemen, daar hebben we het over vandaag.

mei 31
FAQ: Kan ik een restaurant starten zonder diploma?

Hier antwoorden we regelmatig publiek op de veel gestelde vragen die we ontvangen. Vandaag een antwoord op de vraag of je een eigen restaurant kan beginnen zonder diploma.

mei 27
Minder onverwachtse controles op voedselveiligheid met de Smiley

Wanneer je de Smiley ontvangt, krijg je minder onverwachte controles op voedselveiligheid. Het FAVV gaat er vanaf dat moment van uit dat jouw zaak geen risico vormt voor de voedselveiligheid. Je kunt de Smiley gebruiken als uithangbord voor je bedrijf. Als klanten het certificaat aan de ingang zien, weten ze dat de de hygiëne in jouw zaak optimaal is.

mei 13
Tafelschuimers en flessentrekkers: 20 tips hoe ze te herkennen en te vermijden.

Tafelschuimers zijn mensen die in je restaurant komen tafelen en vertrekken zonder de rekening te betalen. Hetzelfde fenomeen doet zich ook voor in drankgelegenheden, waar het gaat om gasten die één of meerdere drankjes nuttigen evenzeer zonder de rekening te betalen. Die noemen we flessentrekkers. Maar, what’s in a name? Het probleem blijft hetzelfde. Het kost je geld en bezorgt je een hoop frustratie. Twintig tips hoe ze te herkennen en te vermijden.

mei 12
Gastvrij NEE! zeggen doe je met deze 10 tips

Een NEE! is soms onvermijdelijk of gewoon noodzakelijk. Maar het duidelijk zeggen, zonder dat de klant het gevoel heeft dat hij met een kluitje in het riet wordt gestuurd, is een hele kunst.

mei 12
Met deze 10 tips maak je een perfecte menukaart op

Geloof het of niet, maar je menukaart is een niet te missen tool voor je restaurantmarketing.

Geverifieerd door MonsterInsights