Content Marketing is een vorm van marketing waarbij het bieden van relevante content of informatie voor je doelgroep centraal staat. Heb je een vlotte pen, maar nog geen blog en weet je niet hoe er aan te beginnen? Word Content Partner van Horeca Webzine.
Content Marketing
Content Marketing is het maken, aanbieden en verspreiden van content die aansluit op een vooraf geïdentificeerde behoefte om zo nieuwe relaties aan te gaan en de bestaande te versterken.
Dit betekent dus het zorgen voor de juiste content, voor het juiste publiek, op de juiste plaats, op het juiste moment. Direct, multimediaal en vooral vindbaar. Met Content Marketing leg je zo de basis voor communicatie.
Internet
Belangrijke overwegingen bij Content Marketing zijn de dominantie van social media, de zoekmachines en je doelgroep die steeds beter geïnformeerd is dan ooit. Internet speelt steeds vaker een centrale rol bij aankoopbeslissingen, men vertrouwt daarbij op de meningen van andere consumenten of collega’s. Onderzoek wijst uit dat het merendeel van hen niet gelooft dat adverteerders de waarheid vertellen in reclames.
Doelgroep
Content Marketing verstevigt de relatie met je doelgroep en draagt zo bij aan je merkimago. Een goede reputatie vereenvoudigt het vinden van zakenpartners, het bouwen van marktaandeel, het versterken van je aandeelhouderswaarde en het aantrekken van getalenteerd personeel.

Goede informatie
Je doelgroep is steeds actief op zoek naar goede informatie. De bron is minder belangrijk, als de informatie goed is, bepaalt die de relevantie zelf wel. Kwaliteit vereist een professionele aanpak; Content Marketing ook.
De kunst van het schrijven van blogartikels gaat niet enkel over jouw manier van schrijven. Het is minstens even belangrijk dat je kiest voor een aanpak die jouw doelpubliek aanspreekt. Daarom moet je beseffen dat je geen doctoraatsstudie aan het opzetten bent voor jouw professor op school. In een blog is er geen ruimte voor elitair taalgebruik zonder reden. Waar wel ruimte voor is? Heldere informatie die duidelijk en natuurlijk opgebouwd is. Probeer niemand te imponeren, want dit is alleen maar een afknapper.
Bij het schrijven van blogartikels ga je ook strategische keuzes moeten maken worden over je aanpak:
- Hoe krijg je inzicht in de behoefte van je doelpubliek?
- Waar vind en hoe bereik je ze?
- Wie concurreert er met je om aandacht van die doelpubliek?
- Hoe optimaliseer je jouw content voor optimale vindbaarheid?
Content Partner van Horeca Webzine
Als Content Partner van Horeca Webzine bereik je jouw doelpubliek. De lezers van Horeca Webzine zijn horeca-uitbaters (50%), horecaleveranciers (25%) hobbykoks (15%) en consumenten (10%). Zie de statistieken.
Gelegenheidsredacteur
Heb je een vlotte pen, maar nog geen blog en weet je niet hoe er aan te beginnen? Dan nodigen we je uit om Content Partner te worden van Horeca Webzine.
Als gelegenheidsredacteur van Horeca Webzine ben je een specialist in je vak. Op regelmatige basis schrijf je hier op de site een blogpost van minstens 500 woorden met diverse tips, weetjes en/of inspirerende verhalen van en voor de horeca.

Ondersteuning
Heb je geen ervaring met WordPress of het publiceren van blogposts? We helpen je zodoende je blogpost er professioneel uitziet en gevonden wordt op het internet. Zo kan je onder andere rekenen op hulp bij
- het maken van blogposts in WordPress
- de opmaak van je blogpost met alinea’s en knopjes
- het herlezen van jouw tekst(en)
- het kiezen van de juiste sleutelwoorden
- het vinden van unieke foto’s als je die zelf niet hebt
Views, shares & leads
Eens jouw blogpost is gepubliceerd op de website, delen we het op onze Facebookpagina en onder andere in de Facebookgroep om zoveel mogelijk views, shares en finaal ook leads op te leveren. Uiteraard mag je jouw blogpost dan ook delen via jouw kanalen.
Je blogpost krijgt ook een plaatsje in de wekelijkse Nieuwsbrief die op zaterdagmorgen naar zowat 3.500 mailadressen wordt gestuurd.
Hoeveel views, shares en leads een artikel opbrengt, hangt sterk af van het thema. Zo haalde dit artikel al 6,8k views met 177 shares en dit artikel 3,5k views met 582 shares om er maar twee te vernoemen.
Na een paar maanden kan je jouw blogpost ook ‘finetunen’ met een recentere foto of informatie, en kunnen we dit nog eens delen.

Tegenprestatie
Bij een engagement om minimum 1 blogposts van minimum 500 woorden per maand aan te leveren voorzien we als tegenprestatie:
- een eigen account op de site; je schrijft dus in eigen naam
- link naar je website of een specifieke dienst in het kader van het artikel
Bij een engagement om minimum 2 blogposts van minimum 500 woorden per maand aan te leveren voorzien we als tegenprestatie vanaf de tweede maand:
- een eigen account op de site; je schrijft dus in eigen naam
- link naar je website of een specifieke dienst in het kader van het artikel
- je logo met introductietekst bij de Partners
- je logo in de wekelijkse Nieuwsbrief
- je logo op de omslagfoto’s van onze Social Media zoals bv de Facebookpagina en deze drukbezochte groep
Aan de slag
Interesse om Content Partner van Horeca Webzine te worden? Stuur ons dan een (link naar een) proefartikel.