• Horeca Webzine
  • Adverteren
  • Partnerships
    • Partners Horeca Webzine
    • Premium Partner worden
    • Content Partner worden
  • Online Marketing
    • Formules Online Communicatie
      • Performante webshop
  • Shoppen
    • Winkelmand
    • Afrekenen
  • Communities
    • Community mārie
      • Welkomstbericht nieuwe leden mārie
      • Winnaars wekelijkse waardebon
  • Gratis abonnement
  • Kaarten
    • Community mārie
    • The Mastercooks of Belgium 1980-2020
    • Partners Horeca Webzine
  • Contact
  • Divers
    • Brand Ambassador
    • Privacy Policy
    • Statistieken website
    • Vacature
Horeca Webzine
  • Nieuws
  • Kennisbank
  • Hotel
  • Restaurant
  • Café
  • Feestzaal
  • Catering
  • Leveranciers
  • mārie
  • Mastercooks
No Result
View All Result
  • Nieuws
  • Kennisbank
  • Hotel
  • Restaurant
  • Café
  • Feestzaal
  • Catering
  • Leveranciers
  • mārie
  • Mastercooks
No Result
View All Result
Horeca Webzine
No Result
View All Result
Home Kennisbank Weetjes

Een vervaldatum voor beoordelingen op TripAdvisor in 2020?

Horeca Webzine by Horeca Webzine
26/01/2020
in Weetjes, Kennisbank
1
Een vervaldatum voor beoordelingen op TripAdvisor in 2020?
22
SHARES
236
VIEWS

Een vervaldatum voor beoordelingen op het internet is wat menige horecafederaties al langer willen. Doen sommige sites al moeite, er is best nog wel werk aan de winkel bij de TripAdvisors van deze tijd. Tips wat je nu al kan doen.

Slechte dag of overmacht

Een slechte dag, zelfs een geval van overmacht, kan een horeca-uitbater voor altijd achtervolgen. Horecafederaties werpen sinds bijna een decennia de kwestie op van zeer negatieve beoordelingen op internet die gericht zijn op hotels en restaurants op sites zoals TripAdvisor en en Booking. Het is niet het principe van commentaar op deze websites dat wordt bekritiseerd, maar het permanente karakter en het grote risico van misbruik ervan.

Iedereen kan een uiterst positieve of negatieve beoordeling van een horecazaak maken, zonder er ooit een voet te binnen gezet. Sinds jaren gebruiken sommige Angelsaksische toeristen TripAdvisor als een vorm van chantage en afpersing: ‘Geef ons een flinke korting op ons verblijf of we schrijven negatieve beoordelingen op TripAdvisor en/of Booking.’

Negatieve beoordelingen

Een hotel of restaurant kan ook pech hebben. Zoals beoordelingen met betrekking tot hun ‘lawaaierige omgeving’ toen er destijds werken in de straat of de geburen waren. Of een dringende reparatie ‘s morgens vroeg in het hotel. In de meeste gevallen is het restaurant ook verbeterd op basis van de gemaakte kritiek.

Dergelijke negatieve beoordelingen zouden daarom na twee jaar moeten worden verwijderd vinden de horecafederaties. Of ze hun verwachtingen eindelijk in 2020 kunnen doordrukken is nog maar de vraag die menig lid van de federaties zich afvraagt.

Lees ook:

#IYFV2021: knolselder, van selinon tot chips

Michelinsterren: deze 8 feiten moet je weten

Tripadvisor

TripAdvisor is een populaire beoordelingssite waarop mensen de meest uiteenlopende bedrijven kunnen beoordelen. Met een kleine 395 miljoen gebruikers per maand behoort de beoordelingssite tot de grootste recensiesites ter wereld. TripAdvisor heeft bijna 100 miljoen leden en er staan inmiddels al zo’n 500 miljoen beoordelingen online, wereldwijd.

En op vandaag staan er ook nog beoordelingen van bij de opstart van de site.

beoordelingen

Het is dan ook goed voor te stellen dat je er behoorlijk over in kunt zitten wanneer je een slechte beoordeling ontvangt op deze website. Helaas is het niet eenvoudig om een beoordeling van TripAdvisor te verwijderen. Je kunt dit in geen geval zelf, dus is het belangrijk dat je de website zelf achter je hebt staan.

Een beoordeling verwijderen

Een beoordeling van TripAdvisor verwijderen is niet eenvoudig. Je moet hiervoor een verzoek neerleggen bij de website zelf. Deze geeft aan dat er in slechts drie situaties kans bestaat dat een beoordeling kan worden verwijderd. Het gaat dan om de volgende situaties:

  • Wanneer een beoordeling verdacht is.
  • Wanneer een beoordeling in strijd is met de beoordelingsrichtlijnen van TripAdvisor.
  • Wanneer de beoordeling is geplaatst bij een verkeerde onderneming of gelegenheid.

TripAdvisor geeft op de website duidelijk aan dat de website zich in geen geval in geschillen zal mengen tussen de beoordelende partij en de beoordeelde partij. De website geeft daarnaast duidelijk aan dat er geen uitzonderingen worden gemaakt voor het verwijderen van beoordelingen.

Ben jij van mening dat er bij een negatieve beoordeling sprake is van een situatie die valt onder één van de drie genoemde situaties? Dan kun je de volgende stappen volgen:

  • Ga naar je TripAdvisor account;
  • Ga vervolgens naar het Management Center;
  • Klik hier op het tabblad Beoordelingen;
  • Tik vervolgens de optie aan om een probleem te melden;
  • Vul het formulier in dat je op de volgende pagina aantreft;
  • Verzend het ingevulde formulier.

Wanneer je deze stappen hebt doorlopen, dan kun je niet anders dan afwachten. TripAdvisor gaat met je melding aan de slag en zal beoordelen of er reden is om de negatieve beoordeling van hun website te verwijderen. Het spreekt voor zich dat dit enkele dagen in beslag kan nemen, zeker gezien de grote hoeveelheid gebruikers van de website. Je krijgt altijd een melding wanneer er een beslissing is genomen. Als TripAdvisor besluit om de beoordeling niet te verwijderen, dan kun je hier geen bezwaar tegen maken.

Speel mee en lees verder onder de winactie.

Niet akkoord?

TripAdvisor gaat in geen geval in discussie over het al dan niet verwijderen van een beoordeling op de beoordelingssite. Heb je een slechte beoordeling ontvangen en wil TripAdvisor deze niet verwijderen? Dan kom je met de website niet verder meer. Je kunt geen bezwaar indienen en er zal vanuit de kant van TripAdvisor ook geen discussie worden aangegaan.

Het enige wat je in dit geval nog kunt doen als je de beoordeling echt wilt laten verwijderen van TripAdvisor is het starten van een rechtszaak. In sommige gevallen kan een kort geding voldoende zijn, maar bedenk je wel dat TripAdvisor een grote en internationale partij is. Een rechter kan TripAdvisor veroordelen tot de verwijdering van een beoordeling, maar in de praktijk zal dit niet heel snel gebeuren. Je moet je dus goed afvragen of je wel geld wilt besteden aan een rechtszaak.

Twee opties die je nu hebt

Jouw melding leidde niet tot een verwijdering van de beoordeling en je wilt geen rechtzaak beginnen? Je hebt nog twee opties:

Verbeterplan

De beleving van de gasten was niet optimaal. Dat kun je verbeteren. Verzamel achtergrondinformatie en maak een strategie met je team. Stel een actieplan op voor verbeteringen en stel iemand aan die de verantwoording hierover neemt. Kun je het probleem niet oplossen? Kijk dan hoe je de verwachtingen kunt temperen. Bijvoorbeeld met informatie die beter de situatie omschrijft. Na het uitvoeren van het verbeterplan, kan de verantwoordelijke de beoordelingen op TripAdvisor blijven volgen. Zo zie je of het ook daadwerkelijk tot betere beoordelingen leidt.

Reageren op TripAdvisor

Schrijf een managementreactie. Doe dit professioneel en zonder emotie, en laat voor de zekerheid een ander persoon de reactie nog even nalezen. Hiermee laat je aan andere potentiële gasten zien, hoe jij erin staat. Er zijn namelijk altijd twee kanten aan een verhaal. Zelfs als de beoordeling belachelijk is, kun je het met een slechte reactie pas echt verknallen voor jezelf. Geef informatie over je verbeterplan, laat zien dat je beoordelingen én dus je gasten, serieus neemt. Beantwoord ook die vragen, die toekomstige gasten kunnen krijgen door het lezen van die beoordeling.


Heb jij ook interessant nieuws, tips, weetjes, een inspirerend verhaal of een aanbieding? Stuur ons de link!


Bron: Le Vif, Consumentenbond, Bloeise.nl

Tags: beoordelingenTripAdvisorweetjes
Share22TweetShare
Previous Post

Wat is vegetarisch, en wat is het niet?

Next Post

Dit soort drankjes bestel je best nooit.

Horeca Webzine

Horeca Webzine

Hét interactief online magazine met het allerlaatste nieuws, tips, weetjes, inspirerende verhalen en aanbiedingen van en voor de horeca in de gehele wereld.

Next Post
Hippe feesttip: serveer een mocktail. 3 recepten

Dit soort drankjes bestel je best nooit.

Comments 1

  1. Charlotte Pryor says:
    12 maanden ago

    In naam van Resengo nv reageer ik hier even op bovenstaande artikel.

    Wat vooral blijft hangen, is dat als je een beoordeling echt wilt laten verwijderen, je een rechtzaak moet starten én er nog beoordelingen van bij de opstart van de site zijn.

    Wij delen jullie visie en kiezen dan ook voor een berekeningsperiode van 6 maanden want alleen zo krijgt een restaurant de kans om zich te verbeteren, en heeft de consument een relevant en recent beeld van de bevindingen van andere gasten.

    Wij hebben naar aanleiding van een recent Nederlands onderzoek ook een blogpost geschreven over hoe reviewsites eerlijk en transparant kunnen zijn, dit wetende dat enkele een verdienmodel hebben op reserveringen en/of kortingen die gegeven worden. We vinden het van groot belang dat het publiek weet dat er ook eerlijke reviewsites (zoals resengo.com) bestaan.

    Beantwoorden

Geef een reactie Reactie annuleren

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Ik ga akkoord met de Privacy Policy.

GRATIS ABONNEMENT

Abonneer je gratis op Horeca Webzine en ontvang elke week op zaterdagmorgen in je mailbox het allerlaatste nieuws, originele tips, weetjes, inspirerende verhalen en aanbiedingen van en voor de horeca.

Zonder dat je er iets extra hoeft voor te doen, maak je ook wekelijks kans op tal van culinaire geschenken zoals een gastro mārie bon, een Box Bon Moments of De Grote Groentebijbel met niet minder dan 120 recepten van Frank Fol.

Om de nieuwsbrief te kunnen personaliseren, willen we graag weten wie je bent. Voor iedere lijst die je aanstipt, krijg je een gepersonaliseerde nieuwsbrief.

Het gratis abonnement op Horeca Webzine kan op ieder moment worden opgezegd.

We hebben je gratis abonnement op Horeca Webzine ontvangen. Controleer nu nog even je inbox of spammap om je mailadres te bevestigen.

RECENTE BERICHTEN

week van het konijn cover horeca webzine

Week van het konijn 2021. Weetjes en inspirerende recepten

19/01/2021
italiaanse keuken horeca webzine (1)

Hoe goed ken jij de Italiaanse keuken? Test je kennis met deze 10 vraagjes.

18/01/2021
mastercooks of belgium 23 meesterkoks box bon moments

Deze 3 mastercooks hebben een gepassioneerd parcours

16/01/2021
IYFV 2 knolselder groenten en fruit frank fol

#IYFV2021: knolselder, van selinon tot chips

14/01/2021
Michelinsterren: deze 8 feiten moet je weten

Michelinsterren: deze 8 feiten moet je weten

14/01/2021

MEEST GELEZEN

  • Horeca Webzine premium partners copy (2)

    Teken de petitie, de horeca in België en Nederland moet weer open!

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
  • Wat is de dresscode in het Hof van Cleve van Peter Goossens?

    231 shares
    Share 231 Tweet 0
  • Meer dan 100 horecazaken met een leuk terras in Vlaanderen

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
  • Zowat 550 cateraars en feestzaaluitbaters zijn de ongelijkheid beu en stappen naar de rechter 

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
  • Vlaamse cateraars en feestzaaluitbaters groeperen zich om hun rechten op te eisen

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
Horeca Webzine

Hét interactief online magazine met het allerlaatste nieuws, tips, weetjes, inspirerende verhalen en aanbiedingen van en voor de horeca in de gehele wereld.

  • Home
  • Statistieken website
  • Privacy Policy
  • Contact

© 2019 - Horeca Webzine

No Result
View All Result
  • Horeca Webzine
  • Adverteren
  • Partnerships
    • Partners Horeca Webzine
    • Premium Partner worden
    • Content Partner worden
  • Online Marketing
    • Formules Online Communicatie
      • Performante webshop
  • Shoppen
    • Winkelmand
    • Afrekenen
  • Communities
    • Community mārie
      • Welkomstbericht nieuwe leden mārie
      • Winnaars wekelijkse waardebon
  • Gratis abonnement
  • Kaarten
    • Community mārie
    • The Mastercooks of Belgium 1980-2020
    • Partners Horeca Webzine
  • Contact
  • Divers
    • Brand Ambassador
    • Privacy Policy
    • Statistieken website
    • Vacature

© 2019 - Horeca Webzine

Om jouw bezoek aan onze website makkelijker en persoonlijker te maken gebruiken wij cookies. Voor het plaatsen van sommige cookies hebben we echter wel je toestemming nodig. Bezoek onze Privacy Policy.