De periode na de feestdagen en wel tot Valentijn kunnen rustigere tijden zijn voor restaurants, brasseries en bistro’s. Dit is misschien wel de meest geschikte periode om je marketingstrategie voor de rest van het jaar op te maken. Hierbij 5 tips hoe je die ‘kalme’ periode na de piek van de feestdagen volledig kan benutten. En wat je kan doen om succesvol te blijven.
Inhoudsopgave
Jaarlijks actieplan
Er is helaas geen formule met de sleutel naar gegarandeerd succes van een bar of restaurant, maar het plannen van ieder detail van het bedrijf helpt hier zeker bij.
Naast de begroting, investeringen en contracten is het van belang ook speciale seizoensgebonden menu’s en acties rondom bepaalde data te plannen.
Gezonde menu’s
Na een feestseizoen met luxe menu’s en gerechten met wild, kalkoen, chocolade en marsepein, kijken dinergasten er juist naar uit om het nieuwe jaar van start te gaan met iets lichtere maaltijden.
Dit is een goed moment om gerechten aan te bieden met veel groenten. Bezoek zeker ook af en toe eens onze groeiende receptenrubriek.
Salade van doperwten en hun scheuten, erwtencoulis met munt, gele kerstomaten en citroen
Erwten drogen snel uit, laat ze dus niet te lang liggen. Je bewaart ze best op een koele plek in...
Tartaar van Wagyu met asperges, radijs, kappertjes, rode ui, gebakken aardappelen en roerei
Topchef Francesca Sterckx ging aan de slag met Waguy van Hof van Ossel. Kenners en topchefs spreken in de overtreffende...
Vlaswijting met groene asperges, sinaasappel, artisjok en crumble van chorizo
Het vlees van vlaswijting is fijn en gelaagd en volgens kenners één van de lekkerste vissen. De kwaliteit van het...
Vaste gasten belonen
Na de grote uitgaven voor de eindejaarsfeesten komt de lastige ‘januari blues’ om de hoek kijken. Om vaste klanten aan te moedigen en nog meer aan je te binden, kan je extraatjes voorzien. Geen korting, geen happy hour, maar iets meer: een aperitief, borrelhapjes,… en bij voorkeur iets dat anders niet te koop is in de zaak. Dit maakt het exclusiever. Iedereen houdt van een extra.
Het werkt het beste om deze te personaliseren, bijvoorbeeld per e-mail, via je Facebookpagina, je website of natuurlijk via Horeca Webzine.
Dit zijn de 10 meest bestelde gerechten in Europa
Dit zijn in 2024 de 10 meest bestelde gerechten op restaurant in elk Europees land. Ze geven een goed beeld...
Dit zijn de 8 nieuwe Groene Michelinsterren in Nederland
De uitreiking van de Nederlandse Michelinsterren 2024 vond plaats op 7 oktober tijdens de horecavakbeurs BBB in het MECC in...
Horeca Webzine in 2025: meer synergie met en tussen de partners
Horeca Webzine zet in 2025 een ambitieuze stap naar de toekomst door meer synergie te creëren met en tussen de...
Serveer ook een eitje meer op vrijdag 11 oktober
Wereld Ei Dag of Wereldeidag, jaarlijks gevierd op de tweede vrijdag van oktober is een internationale dag die in het...
GUIDE Michelin kiest weer voor Antwerpen in 2025
Afgelopen week liet GUIDE Michelin weten dat de uitreiking van de Michelinsterren voor België en Luxemburg in 2025 plaatsvindt op...
Thema-avonden
Maak bijvoorbeeld een eerbetoon aan de Aziatische keuken om het Chinese nieuwjaar te vieren. Een menu met Chinese gerechten met een gastkok kan gemakkelijk gepromoot worden via je Resengo-optie.
Belgoo Beer
Vanille Madagascar
NOOR & NOOR
Jeanne Gennar, Coffee with a Soul
Chef & Knife
MAAK KENNIS MET HEEL BETROUWBARE HORECALEVERANCIERS.
Ook je bedrijf in deze carrousel? Word Premium Partner zonder kosten. KLIK HIER.
Tijd om te evalueren
Analyseer aan het begin van het jaar alles wat bij je bedrijf hoort. Bedenk hoe je dit zou kunnen verbeteren of welke acties je kan ondernemen. Beoordeel de digitale aanwezigheid van je zaak om meer zichtbaarheid te creëren of verbeteren.
Bepaal of je wilt overstappen van sommige leveranciers. Bekijk hoe je nieuwe doelgroepen kan bereiken via Social Media of door het professionaliseren van je website. Laat je hierbij helpen.
Deel dit blogartikel!
Ken jij andere professionals, hobbykoks, collega’s, vrienden en/of kennissen die ook wat kunnen hebben aan onze blogartikels? We zouden het heel fijn vinden dat je dit blogartikel in jouw netwerk deelt. Het kan makkelijk met de onderstaande sociale media-knoppen. Alvast bedankt!