De 10 tips van Henri om toch geld te verdienen in rustige periodes

5/5
Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Share on whatsapp
WhatsApp
Share on email
Email
geld henri tips weetjes snackbar aan de maas

Naar aanleiding van de corona-crisis sluiten veel horecazaken omdat ze geen afhaal- of leveringsdienst kunnen organiseren. Eerder gaven we hier al 6 tips hoe je als horeca-ondernemer die verplichte sluitingsperiode volledig kan benutten. En wat je kan doen om productief te blijven. Henri Sibering van Snackbar aan de Maas in Rotterdam stuurde ons naar aanleiding hiervan nog een lijstje met zijn 10 tips om geld te verdienen als het rustig is.

Rustige periode

Naar aanleiding van van de corona-crisis mogen cafés, snacks, bistro’s, brasseries, restaurants en feestzalen geen gasten meer ontvangen om ter plaatse te consumeren. Voor wie geen afhaalmaaltijden kan voorzien, is deze periode misschien wel een periode om de marketingstrategie te herzien. We gaven eerder al 6 tips hoe je die bijzondere periode volledig kan benutten. En wat je kan doen om productief te blijven. Henri Sibering van Snackbar aan de Maas in Rotterdam stuurde ons naar aanleiding hiervan nog een lijstje met zijn 10 tips die we hier graag publiceren.

De tips van Henri

1- Verzorg lichaam en geest

Versterk het lichaam en geest en eet een keer goed op de zaak. Lees de krant en neem voldoende rust. Laat je personeel hetzelfde doen, laat ze even deze kennisbank doornemen en deel daarna een paar mooie taken uit.

2- Debiteurenbeheer

Loop eens door je debiteurenbeheer. Welke gasten hebben al te lang niet betaald. Het kan zomaar zijn dat je een niet-betaalde rekening vindt van een of meer jaar oud. Deze incasseren met eventueel administratiekosten kan zorgen dat de cashflow op peil blijft.

De 10 tips van Henri om geld te verdienen als het te rustig is
De 10 tips zijn aangeboden door Henri Sibering van Snackbar aan de Maas in Rotterdam.

3- Leveranciers

Kijk eens naar het aanbod van andere leveranciers. Ga in gesprek met je eigen leveranciers of die misschien voordeliger kunnen leveren. Een telefoontje kan soms tientallen euro’s per week opleveren. Een nieuwe leverancier kan ook meteen nieuwe inzichten bieden.

4- Bekijk je zaak

Loop eens naar buiten en bekijk eens je eigen zaak van op een honderd meter afstand. Waarom zou jij wel of niet naar binnen gaan? Wees heel kritisch, stel je in de plaats van een gast die je zaak helemaal niet kent. Inzicht hierin kan je ideeën geven over wat je nu of in de nabije toekomst kan doen. Sommige details kosten helemaal geen geld.

5- Inspectie apparatuur

Een inspectie van je apparatuur kan problemen op langere termijn voorkomen. Dus een kijkje in de eigen keuken (en bar) geeft ongetwijfeld inzicht over dingen die nu alvast verholpen kunnen worden voordat ze serieus geld gaan kosten. Een lekkende kraan in het toilet of een kapotte lamp repareren geven altijd veel voldoening.

6- Energiekosten

Zijn je energiekosten wel reëel? Betaal je niet te veel of gebruik je niet te veel. Vaak staat apparatuur veel te vroeg aan, totaal niet nuttig, te heet of te koud. Even je contracten nakijken en beleid maken voor gebruik van apparatuur zodat je vanaf vandaag al geld kan besparen.

7- Buren

Een praatje met de buren kan inzicht geven over wat er nodig is om de directe omgeving te betrekken met jouw zaak. Een incidenteel bezoek door de buren kan je dan ook niet uitsluiten en dat is mooi voor de toekomst. Als je de buurt blij kan maken met jouw (bedrijfs)aanwezigheid heb je een groot voordeel op de concurrentie. En verdien je op termijn hier ook weer geld mee.

8- Digitale aanwezigheid

Loop eens door je Facebook en Instagram. Zijn de berichten en foto’s die je ziet wel de dingen die je wilt zien? Beoordeel de digitale aanwezigheid van je zaak om meer zichtbaarheid te creëren of verbeteren.  Kijk ook eens kritisch naar je website. Is dat wel wat je wil vertellen en staat de menukaart van drie jaar geleden er niet nog op? Herzie je verkoopsvoorwaarden om no-shows te vermijden. En misschien is het wel een gelegenheid om jouw website eens te vernieuwen. 

9- Abonnemen11111ten

Zijn je abonnementen voor je pin, audio, internet,… wel up-to-date. Misschien tijd om die ook eens onder de loep te nemen, en als goede klant een bonus te vragen. Vergeet ook niet je te abonneren op Horeca Webzine.

10- Kortingen

Kijk ook eens naar die korting(en) die je vorig jaar werd(en) beloofd door de leverancier(s). Een mailtje sturen met een overzicht van je inkoop bij je leveranciers en de afspraken kan je geld opleveren.

Bonustip

Ga maar iets vroeger naar huis vandaag en kijk een goede film met je ega. Ga lekker op tijd naar bed om morgen weer vol energie naar de zaak te kunnen. Het wordt nog druk genoeg in de rest van je leven.


Heb jij ook nog tips, deel ze hieronder in een reactie.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Share on whatsapp
WhatsApp
Share on email
Email

Gratis abonnement

Abonneer je gratis op Horeca Webzine en ontvang elke week op zaterdagmorgen in je mailbox het allerlaatste nieuws, originele tips, weetjes, inspirerende verhalen en aanbiedingen van en voor de horeca.

Zonder dat je er iets extra hoeft voor te doen, maak je ook wekelijks kans op tal van culinaire geschenken.

Om de nieuwsbrief te kunnen personaliseren, willen we graag weten wie je bent. Voor iedere lijst die je aanstipt, krijg je een gepersonaliseerde nieuwsbrief.

Het gratis abonnement op Horeca Webzine kan op ieder moment worden opgezegd.

Nieuwe berichten

Meest gelezen