Het gebruik van Social Media is ook voor jou een waardevolle toevoeging in het promoten van je zaak of bedrijf. Sociale media bieden je een enorm platform om met je doelgroep in contact te komen en zorgen voor meer naamsbekendheid. Social Media Signals hebben ook een grote invloed op de ranking van jouw website in Google. Lees hieronder de 3 redenen waarom ook jij Social Media Management moet inzetten.
1. Uitstekend marketinginstrument
Social Media biedt voor je bedrijf een enorm platform om met jouw doelgroep in contact te komen. Dat is één van de redenen waarom Social Media als krachtige marketinginstrumenten gebruikt kunnen worden.
De informatie op jouw website kan bijvoorbeeld door bezoekers verder gedeeld worden via hun netwerk. En dit zorgt voor een groter bereik. Door het delen van deze informatie en er regelmatig actief zijn, blijven de naam en de activiteiten van jouw bedrijf beter hangen bij de bezoekers van Facebook, Twitter en andere sociale mediakanalen. En dankzij een toename van de naambekendheid kan contact worden gelegd met grotere of andere doelgroepen.
MAAK KENNIS MET GEZELLIGE HORECAZAKEN EN CATERINGBEDRIJVEN.
Ook je horecazaak of cateringbedrijf in deze carrousel? KLIK HIER.
Als bedrijf is het goed te kijken welke sociale-media-kanalen de beste bij jouw doelgroep passen. Om die te bereiken is het dan op zijn beurt belangrijk dat je een marketingstrategie opstelt.
Elk kanaal wordt anders gebruikt, anders ingezet, en kent zijn eigen publiek. Kijk dus van welke Social Media jouw doelgroep gebruik maakt en speel daar op in. Focus in het begin op 1 of 2 kanalen. En verdiep je in de materie.
Tip: Als je particuliere consumenten wenst te bereiken, zet dan in op Facebook. Zakelijke consumenten bereik je eerder via LinkedIn.
Hoe goed ken jij de Marokkaanse keuken? Doe de quiz met de 7 vragen.
We weten allemaal wel wat couscous en een tagine is, maar er is meer. Doe de quiz en zie hoe...
Ken jij de Belgische streekspecialiteiten? Doe de 20 vragenquiz
In België hebben we heel wat culinaire specialiteiten die de rijkdom van de Belgische regionale keuken bepalen. Hoe goed ken...

Hou er rekening mee dat zich verdiepen in Social Media al vlug een paar uur per dag van je tijd neemt. Althans als je er professioneel mee bezig wilt zijn. En aan tijd is er soms wel gebrek.
Gelukkig is het vlot schrijven van teksten, triggeren en interactie creëren; een job die je kan overlaten aan specialisten.
MAAK KENNIS MET HEEL BETROUWBARE HORECALEVERANCIERS.
Ook je bedrijf in deze carrousel? KLIK HIER.
2. Grote toegevoegde waarde voor SEO
Social Media Signals hebben een grote invloed op de ranking van je website in Google.
Om de waarde van een website te bepalen keek Google vroeger naar links van andere websites die naar je website werden gelegd. De zogenaamde backlinks. Google deed dit omdat ze van mening was dat een verwijzing van de ene naar de andere website gezien kon worden als een positieve referentie. En op basis daarvan rangschikte Google websites in de zoekresultaten.
Tegenwoordig worden Social Media nagenoeg op dezelfde manier gezien. Dus wanneer iemand een artikel op een sociale-mediakanaal leuk vindt, plust of tweet, dan gaat Google ervan uit dat die persoon de informatie waardevol vindt.
Tip: Deel op Facebook vooral leuke berichten. Je volgers willen jou, jouw team (met een smile) aan het werk (achter de schermen) en jouw dagdagelijkse activiteiten zien.
Voor Google zijn Social Media Signals een goede manier om te bepalen hoe waardevol een bepaald artikel of website is. Als jouw bedrijf actief is op Social Media dan kunnen die signalen ervoor zorgen dat jouw website beter gaat scoren in Google.
Meer vacatures bekijken of ook een vacature zonder kosten toevoegen? KLIK HIER.
Gepaneerde dikke asperges met spekpoeder, bieslook, rode ui en sherrysaus
Asperges dienen voor het bereiden voldoende geschild te worden. Dit kan gedaan worden met een speciaal aspergemesje of met een...
Open ravioli met varkenstong, varkenspoot en mix van paddenstoelen
Varkenspoot en varkenstong zijn echt ouderwetse ambachtelijke stukken vlees die Francesca Sterckx heel graag verwerkt tot een gastronomische hoogstandjes. Ze is...
Goulash van rund
Goulash of goelasj is de Hongaarse nationale schotel en is een soep. De sterk ingedikte variant zoals dit recept is...
3. De concurrentie loopt voor
De kans is groot dat jouw cuncullega’s al gebruik maken van Social Media. En dat betekent dat zij op dit gebied voorlopen.
Als zij wel actief zijn op diverse sociale mediakanalen, dan wilt dat nog niet altijd zeggen dat ze dit op de juiste en op een professionele manier doen. Veel bedrijven hebben geen idee hoe ze een degelijke Social Media Campagne kunnen opzetten en/of toepassen.