De 3 redenen om Social Media Management in te zetten.

5/5
Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Share on whatsapp
WhatsApp
Share on email
Email

Het gebruik van Social Media is ook voor jou een waardevolle toevoeging in het promoten van je zaak of bedrijf. Het biedt je een enorm platform om met je doelgroep in contact te komen. Het zorgt voor meer naamsbekendheid en Social Media Signals hebben een grote invloed op de ranking van jouw website in Google. Lees hieronder de 3 redenen waarom ook jij Social Media Management moet inzetten.

1. Uitstekend marketinginstrument

Social Media biedt voor je bedrijf een enorm platform om met jouw doelgroep in contact te komen.

Dat is één van de redenen waarom Social Media als krachtige marketinginstrumenten gebruikt kunnen worden. De informatie op jouw website kan bijvoorbeeld door bezoekers verder gedeeld worden via hun netwerk. En dit zorgt voor een groter bereik. Door het delen van deze informatie en er regelmatig actief zijn, blijven de naam en de activiteiten van jouw bedrijf beter hangen bij de bezoekers van Facebook, Twitter en andere sociale mediakanalen. En dankzij een toename van de naambekendheid kan contact worden gelegd met grotere of andere doelgroepen.

Als bedrijf is het goed te kijken welk sociaal-media-kanaal het beste bij jouw doelgroep past. Om die te bereiken is het dan op zijn beurt belangrijk dat je een marketingstrategie opstelt. Elk kanaal wordt anders gebruikt, anders ingezet, en kent zijn eigen publiek. Kijk dus van welke Social Media jouw doelgroep gebruik maakt. En speel daar op in. Focus in het begin op 1 of 2 kanalen. En verdiep je in de materie.

Tip: Als je particuliere consumenten wenst te bereiken, zet dan in op Facebook. Zakelijke consumenten bereik je eerder via LinkedIn.

Hou er rekening mee dat zich verdiepen in Social Media al vlug een paar uur per dag van je tijd neemt. Althans als je er professioneel mee bezig wilt zijn. En aan tijd is er soms wel gebrek. Gelukkig is het vlot schrijven van teksten, triggeren en interactie creëren een job die je aan ons kan overlaten. We hebben er ondertussen al een paar jaar ervaring mee. En het kan al vanaf €80 per maand.

Social Media Horeca Webzine

2. Grote toegevoegde waarde voor SEO

Social Media Signals hebben een grote invloed op de ranking van je website in Google.

Om de waarde van een website te bepalen keek Google vroeger naar links van andere websites die naar je website werden gelegd. De zogenaamde backlinks. Google deed dit omdat ze van mening was dat een verwijzing van de ene naar de andere website gezien kon worden als een positieve referentie. En op basis daarvan rangschikte Google websites in de zoekresultaten.

Tegenwoordig worden Social Media nagenoeg op dezelfde manier gezien. Dus wanneer iemand een artikel op een sociaal-media-kanaal leuk vindt, plust of tweet, dan gaat Google ervan uit dat die persoon de informatie waardevol vindt. 

Tip:  Deel op Facebook vooral leuke berichten. Je volgers willen jou, jouw team (met een smile) aan het werk (achter de schermen) en jouw dagdagelijkse activiteiten zien. 

Voor Google zijn Social Media Signals een goede manier om te bepalen hoe waardevol een bepaald artikel of website is. Als jouw bedrijf actief is op Social Media dan kunnen die signalen ervoor zorgen dat jouw website beter gaat scoren in Google.

3. De concurrentie loopt voor

De kans is groot dat jouw cuncullega’s al gebruik maken van Social Media. En dat betekent dat zij op dit gebied voorlopen. Als zij wel actief zijn op diverse sociale mediakanalen, dan wilt dat nog niet altijd zeggen dat ze dit op de juiste en op een professionele manier doen. Veel bedrijven hebben geen idee hoe ze een degelijke Social Media Campagne kunnen opzetten en/of toepassen.


Heb jij ook interessant nieuws, tips, weetjes, een inspirerend verhaal of een aanbieding? Stuur ons de link!


Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Share on whatsapp
WhatsApp
Share on email
Email

Gratis abonnement

Abonneer je gratis op Horeca Webzine en ontvang elke week op zaterdagmorgen in je mailbox het allerlaatste nieuws, originele tips, weetjes, inspirerende verhalen en aanbiedingen van en voor de horeca.

Zonder dat je er iets extra hoeft voor te doen, maak je ook wekelijks kans op tal van culinaire geschenken.

Om de nieuwsbrief te kunnen personaliseren, willen we graag weten wie je bent. Voor iedere lijst die je aanstipt, krijg je een gepersonaliseerde nieuwsbrief.

Het gratis abonnement op Horeca Webzine kan op ieder moment worden opgezegd.

Nieuwe berichten

Meest gelezen