• Horeca Webzine
  • Adverteren
    • Statistieken website
  • Partnerships
    • Partners Horeca Webzine
    • Premium Partner worden
    • Content Partner worden
  • Online Marketing
    • Formules Online Communicatie
      • Performante webshop
  • Shoppen
    • Winkelmand
    • Afrekenen
  • Communities
    • Community mārie
      • Welkomstbericht nieuwe leden mārie
  • Recepten van Chefs
    • Recept insturen
  • Gratis abonnement
    • Winnaars wekelijkse waardebon
  • Contact
  • Divers
    • Brand Ambassador
    • Privacy Policy
    • Vacature
Horeca Webzine
  • Nieuws
  • Kennisbank
  • Hotel
  • Restaurant
  • Café
  • Feestzaal
  • Catering
  • Leveranciers
  • mārie
  • Mastercooks
No Result
View All Result
  • Nieuws
  • Kennisbank
  • Hotel
  • Restaurant
  • Café
  • Feestzaal
  • Catering
  • Leveranciers
  • mārie
  • Mastercooks
No Result
View All Result
Horeca Webzine
No Result
View All Result
Home Leveranciers

De 3 redenen om Social Media Management in te zetten.

Horeca Webzine by Horeca Webzine
17/09/2020
in Leveranciers, Diensten
2
De 3 redenen om Social Media Management in te zetten.
6
SHARES
211
VIEWS

Het gebruik van Social Media is ook voor jou een waardevolle toevoeging in het promoten van je zaak of bedrijf. Het biedt je een enorm platform om met je doelgroep in contact te komen. Het zorgt voor meer naamsbekendheid en Social Media Signals hebben een grote invloed op de ranking van jouw website in Google. Lees hieronder de 3 redenen waarom ook jij Social Media Management moet inzetten.

1. Uitstekend marketinginstrument

Social Media biedt voor je bedrijf een enorm platform om met jouw doelgroep in contact te komen.

Dat is één van de redenen waarom Social Media als krachtige marketinginstrumenten gebruikt kunnen worden. De informatie op jouw website kan bijvoorbeeld door bezoekers verder gedeeld worden via hun netwerk. En dit zorgt voor een groter bereik. Door het delen van deze informatie en er regelmatig actief zijn, blijven de naam en de activiteiten van jouw bedrijf beter hangen bij de bezoekers van Facebook, Twitter en andere sociale mediakanalen. En dankzij een toename van de naambekendheid kan contact worden gelegd met grotere of andere doelgroepen.

  • In winkelmand

Als bedrijf is het goed te kijken welk sociaal-media-kanaal het beste bij jouw doelgroep past. Om die te bereiken is het dan op zijn beurt belangrijk dat je een marketingstrategie opstelt. Elk kanaal wordt anders gebruikt, anders ingezet, en kent zijn eigen publiek. Kijk dus van welke Social Media jouw doelgroep gebruik maakt. En speel daar op in. Focus in het begin op 1 of 2 kanalen. En verdiep je in de materie.

Tip: Als je particuliere consumenten wenst te bereiken, zet dan in op Facebook. Zakelijke consumenten bereik je eerder via LinkedIn.

Hou er rekening mee dat zich verdiepen in Social Media al vlug een paar uur per dag van je tijd neemt. Althans als je er professioneel mee bezig wilt zijn. En aan tijd is er soms wel gebrek. Gelukkig is het vlot schrijven van teksten, triggeren en interactie creëren een job die je aan ons kan overlaten. We hebben er ondertussen al een paar jaar ervaring mee. En het kan al vanaf €80 per maand.

Lees ook:

Horeca-ondernemers: “Vergeet je leveranciers niet!” Advies en 8 tips voor een financieel stappenplan.

Gelekte notitie: “Openen van restaurants zal coronabesmettingen doen dalen!”

Social Media Horeca Webzine

2. Grote toegevoegde waarde voor SEO

Social Media Signals hebben een grote invloed op de ranking van je website in Google.

Om de waarde van een website te bepalen keek Google vroeger naar links van andere websites die naar je website werden gelegd. De zogenaamde backlinks. Google deed dit omdat ze van mening was dat een verwijzing van de ene naar de andere website gezien kon worden als een positieve referentie. En op basis daarvan rangschikte Google websites in de zoekresultaten.

Tegenwoordig worden Social Media nagenoeg op dezelfde manier gezien. Dus wanneer iemand een artikel op een sociaal-media-kanaal leuk vindt, plust of tweet, dan gaat Google ervan uit dat die persoon de informatie waardevol vindt. 

Tip:  Deel op Facebook vooral leuke berichten. Je volgers willen jou, jouw team (met een smile) aan het werk (achter de schermen) en jouw dagdagelijkse activiteiten zien. 

Voor Google zijn Social Media Signals een goede manier om te bepalen hoe waardevol een bepaald artikel of website is. Als jouw bedrijf actief is op Social Media dan kunnen die signalen ervoor zorgen dat jouw website beter gaat scoren in Google.

  • In winkelmand

3. De concurrentie loopt voor

De kans is groot dat jouw cuncullega’s al gebruik maken van Social Media. En dat betekent dat zij op dit gebied voorlopen. Als zij wel actief zijn op diverse sociale mediakanalen, dan wilt dat nog niet altijd zeggen dat ze dit op de juiste en op een professionele manier doen. Veel bedrijven hebben geen idee hoe ze een degelijke Social Media Campagne kunnen opzetten en/of toepassen.


Heb jij ook interessant nieuws, tips, weetjes, een inspirerend verhaal of een aanbieding? Stuur ons de link!


Tags: FacebookhorecamedewerkerleverancierSocial Mediauitbater
Share6TweetShare
premium partner keurslager
premium partner weyn's honing
Previous Post

Zowat 550 cateraars en feestzaaluitbaters zijn de ongelijkheid beu en stappen naar de rechter 

Next Post

Dit zijn de voorwerpen die het meest worden gestolen in hotels.

Horeca Webzine

Horeca Webzine

Hét interactief online magazine met het allerlaatste nieuws, tips, weetjes, inspirerende verhalen en aanbiedingen van en voor de horeca in de gehele wereld.

Next Post
Dit zijn de voorwerpen die het meest worden gestolen in hotels.

Dit zijn de voorwerpen die het meest worden gestolen in hotels.

Comments 2

  1. Pingback: Tips om ook succesvol te zijn na de feestdagen – Horeca Webzine
  2. Pingback: Vijf tips voor Social Media Content – Horeca Webzine

Geef een reactie Reactie annuleren

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Ik ga akkoord met de Privacy Policy.

GRATIS ABONNEMENT

Abonneer je gratis op Horeca Webzine en ontvang elke week op zaterdagmorgen in je mailbox het allerlaatste nieuws, originele tips, weetjes, inspirerende verhalen en aanbiedingen van en voor de horeca.

Zonder dat je er iets extra hoeft voor te doen, maak je ook wekelijks kans op tal van culinaire geschenken.

Om de nieuwsbrief te kunnen personaliseren, willen we graag weten wie je bent. Voor iedere lijst die je aanstipt, krijg je een gepersonaliseerde nieuwsbrief.

Het gratis abonnement op Horeca Webzine kan op ieder moment worden opgezegd.

We hebben je gratis abonnement op Horeca Webzine ontvangen. Controleer nu nog even je inbox of spammap om je mailadres te bevestigen.

RECENTE BERICHTEN

belgische streekspecialiteiten quiz

Ken jij de Belgische streekspecialiteiten? Doe de 20 vragenquiz

02/03/2021
chef and knife mes messen slijperij

Chef & Knife: slijperij en messen waar je jarenlang plezier aan beleeft

01/03/2021
overbruggingsrecht advies horeca webzine

Hoe wordt het overbruggingsrecht belast?

01/03/2021
Gebruik jij straks ook boter van insecten in je gerechten?

Gebruik jij straks ook boter van insecten in je gerechten?

01/03/2021
mastercooks of belgium 28 meesterkoks box bon moments Young Masters

Deze 3 Young Masters hebben elk hun eigen stijl

26/02/2021

MEEST GELEZEN

  • Horeca Webzine online magazine open petitie uitbaters

    Teken de petitie, de horeca in België en Nederland moet weer open!

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
  • Wat is de dresscode in het Hof van Cleve van Peter Goossens?

    231 shares
    Share 231 Tweet 0
  • Meer dan 100 horecazaken met een leuk terras in Vlaanderen

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
  • Zowat 550 cateraars en feestzaaluitbaters zijn de ongelijkheid beu en stappen naar de rechter 

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
  • Vlaamse cateraars en feestzaaluitbaters groeperen zich om hun rechten op te eisen

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
Horeca Webzine

Hét interactief online magazine met het allerlaatste nieuws, tips, weetjes, inspirerende verhalen en aanbiedingen van en voor de horeca in de gehele wereld.

  • Home
  • Statistieken website
  • Privacy Policy
  • Contact

© 2019 - Horeca Webzine

No Result
View All Result
  • Horeca Webzine
  • Adverteren
    • Statistieken website
  • Partnerships
    • Partners Horeca Webzine
    • Premium Partner worden
    • Content Partner worden
  • Online Marketing
    • Formules Online Communicatie
      • Performante webshop
  • Shoppen
    • Winkelmand
    • Afrekenen
  • Communities
    • Community mārie
      • Welkomstbericht nieuwe leden mārie
  • Recepten van Chefs
    • Recept insturen
  • Gratis abonnement
    • Winnaars wekelijkse waardebon
  • Contact
  • Divers
    • Brand Ambassador
    • Privacy Policy
    • Vacature

© 2019 - Horeca Webzine

Om jouw bezoek aan onze website makkelijker en persoonlijker te maken gebruiken wij cookies. Voor het plaatsen van sommige cookies hebben we echter wel je toestemming nodig. Bezoek onze Privacy Policy.