Het fenomeen van de “bruine kroeg” in Nederland en België evolueert. Waar vroeger de authentieke, vaak rokerige kroegen met houten interieurs, biljarttafels en een vaste stamgastenkring het beeld bepaalden, zie je nu een verandering naar een meer moderne en eigentijdse interpretatie van de bruine kroeg. We bespreken hier 7 oorzaken waarom bruine kroegen veranderen en de trends die er zichtbaar zijn.
Augurken zijn in 2024 een hype op sociale media vanwege verschillende factoren die samenhangen met bredere voedseltrends en de herwaardering van fermentatie, duurzaamheid, en traditionele methoden in de culinaire wereld. Hier zijn 6 belangrijke redenen waarom augurken zo populair zijn geworden.
Belgische en Nederlandse keukenchefs delen een aantal sterke punten die hen gezamenlijk onderscheiden in de culinaire wereld. Hier zijn de 8 belangrijkste gemeenschappelijke sterke punten.
De horeca is wereldwijd een van de grootste en meest diverse industrieën, met een cruciale rol in het toerisme, de economie en het culturele leven van vele landen. Hier bespreken we 7 belangrijke trends en uitdagingen in de horeca op mondiaal niveau.
In 2025 worden de verwachtingen van consumenten bepaald door verschillende belangrijke trends die hun veranderende prioriteiten en waarden weerspiegelen. Enkele van de belangrijkste verwachtingen die je ook kan toepassen in je horecazaak of horeca-gerelateerd bedrijf.
Het rentabiliseren van de horeca in 2025 zal afhangen van diverse factoren die invloed hebben op de sector, zoals veranderende consumententrends, technologische ontwikkelingen, en economische omstandigheden. Hier delen we 7 belangrijke trends en strategieën waarmee je de rentabiliteit in je horecazaak kan verhogen.
Bereidingen met groenten winnen aan populariteit. Steeds meer chefs zijn zich ervan bewust dat groenten niet saai zijn.
De horeca ziet er tijdens de coronacrisis anders uit dan normaal. Heel wat horeca-uitbaters zijn creatief en passen hun zaak en activiteiten aan die misschien wel blijvend zullen zijn. We zien volgende 6 trends die deze crisis misschien wel gaan overleven. En die misschien wel kunnen gefinetuned worden.