Tag: advies

feb 28
De 7 arbeidsrisico’s om rekening mee te houden voor een fijne werksituatie

Voor werknemers in de horeca is een fijne werksituatie belangrijk. Hierdoor voelen ze zich prettig, houden ze plezier in hun werk en blijven ze gezond. Zo zorg je voor goede arbeidsomstandigheden in jouw bedrijf. Hou rekening met deze 7 arbeidsrisico’s voor een fijne werksituatie in de horeca.

okt 09
Delegeren in de horeca: de 10 grootste en fatale fouten

Een leidinggevende die bang is om te delegeren zal heel snel overwerkt geraken en door alles zelf proberen op te lossen, remt hij in feite de expansie van zijn/haar bedrijf.

sep 03
Met deze 10 tips maak je een perfecte menukaart op

Geloof het of niet, maar je menukaart is een niet te missen tool voor je restaurantmarketing.

sep 02
Regelmatig zieke medewerkers? Dit zijn de 8 meest voorkomende redenen

Als één of meerdere medewerkers niet komen opdagen wegens ziekte, valt je dat als ondernemer bijzonder hard. Toch kan iedere uitbater het risico op het ziek worden van zijn team minimaliseren. Hieronder enkele veel gemaakte fouten en tips hoe je die kan voorkomen.

jul 12
Generatiekloof: 1 van dé personeelsproblemen in de horeca

Je kent het wel. De kelner die, terwijl het restaurant halfvol is, aan de bar hangt. Kletsend met die leuke barmaid, over alles wat er mis is in de zaak. Of die hotelreceptionist die ’s ochtends bij het uitchecken uitstraalt: "Praat niet met mij, ik ben geen ochtendmens". En de oudere kelner die zich ‘maitre’ waant en rondloopt met de neus in de lucht en de jonge gasten afsnauwt. Personeelsproblemen, daar hebben we het over vandaag.

jun 22
Tafelschuimers en flessentrekkers: 20 tips hoe ze te herkennen en te vermijden.

Tafelschuimers zijn mensen die in je restaurant komen tafelen en vertrekken zonder de rekening te betalen. Hetzelfde fenomeen doet zich ook voor in drankgelegenheden, waar het gaat om gasten die één of meerdere drankjes nuttigen evenzeer zonder de rekening te betalen. Die noemen we flessentrekkers. Maar, what’s in a name? Het probleem blijft hetzelfde. Het kost je geld en bezorgt je een hoop frustratie. Twintig tips hoe ze te herkennen en te vermijden.

jun 09
Minder onverwachte controles op voedselveiligheid met de Smiley

Wanneer je de Smiley ontvangt, krijg je minder onverwachte controles op voedselveiligheid. Het FAVV gaat er vanaf dat moment van uit dat jouw zaak geen risico vormt voor de voedselveiligheid. Je kunt de Smiley gebruiken als uithangbord voor je bedrijf. Als klanten het certificaat aan de ingang zien, weten ze dat de de hygiëne in jouw zaak optimaal is.

jun 06
FAQ: Kan ik een restaurant starten zonder diploma?

Hier antwoorden we regelmatig publiek op de veel gestelde vragen die we ontvangen. Vandaag een antwoord op de vraag of je een eigen restaurant kan beginnen zonder diploma.

mei 26
Met deze 10 tips maak je een perfecte menukaart op

Geloof het of niet, maar je menukaart is een niet te missen tool voor je restaurantmarketing.

mei 12
Gastvrij NEE! zeggen doe je met deze 10 tips

Een NEE! is soms onvermijdelijk of gewoon noodzakelijk. Maar het duidelijk zeggen, zonder dat de klant het gevoel heeft dat hij met een kluitje in het riet wordt gestuurd, is een hele kunst.

Abonneer je gratis op Horeca Webzine en ontvang tweewekelijks op zaterdagmorgen in je mailbox het allerlaatste nieuws, originele tips, weetjes, inspirerende verhalen en aanbiedingen van en voor de horeca.

Ben je eveneens lid van onze community, dan maak je van 14 januari tot 22 december 2024 ook wekelijks kans op 1 van de 5 geschenken aangeboden door deze toppers.

Om de nieuwsbrief te kunnen personaliseren, willen we graag weten wie je bent. Voor iedere lijst die je aanstipt, krijg je een gepersonaliseerde nieuwsbrief.

Het gratis abonnement op Horeca Webzine kan op ieder moment worden opgezegd.

Geverifieerd door MonsterInsights