“Pan voor de dikzak tafel 1 niet normaal”. Die boodschap ontdekte Nadia op haar kasticket na pannenkoeken te hebben gegeten in brasserie Carrousel d’Anvers. Onaanvaardbare belediging, uiteraard. Ober kan opstappen.
Nog nooit zoiets meegemaakt
“Pan voor de dikzak tafel 1 niet normaal”, is de interne boodschap van de 30-jarige ober naar de keuken, die per ongeluk op het kasticket belandde in Carrousel d’Anvers op de Suikerrui.
Nadia kon er uiteraard niet mee lachen. “Nog nooit zoiets meegemaakt”, postte Nadia samen met haar kasticket op Facebook.
De post kreeg online veel aandacht en heel wat mensen vonden de weg naar de pagina van de brasserie, die haar rating dinsdag zag kelderen.
De zaakvoerder heeft zijn excuses al aangeboden en heeft de ober ontslagen.
Onaanvaardbaar
Matthias De Caluwe van Horeca Vlaanderen vindt de boodschap onaanvaardbaar. Dat zei hij in het Radio 2-programma Start Je Dag. “Gastvrij ondernemen is de basis van onze sector”, stelt hij. “Zelfs al was dit een interne boodschap van de zaal naar de keuken, dit kan niet. De uitbater moet zijn personeel heel zwaar aanpakken en zich verontschuldigen bij de gasten.”
Lees verder onder de winactie.
Goed personeel vinden moeilijk
Imad Hammoud, de uitbater van Carrousel d’Anvers, betreurt het incident ten zeerste. “Ik heb hier letterlijk de hele nacht wakker van gelegen”, vertelt hij woensdagmorgen. “Ik start een horecazaak om mensen te ontvangen en te behandelen met respect” , vertelde hij aan Jarit Taelman van Gazet van Antwerpen.
“Uiteraard heb ik dit niet gewild. Wat die ober gedaan heeft, is gewoon heel stom en onaanvaardbaar. Hij bracht niet alleen schade toe aan de gast, maar ook aan mij en aan de zaak. Het blijkt nog maar eens dat het heel moeilijk is om goed personeel te vinden.”
Lees verder over dit onaanvaardbaar incident.
Heb jij ook interessant nieuws, tips, weetjes, een inspirerend verhaal of een aanbieding? Stuur ons de link!
Bron: Gazet van Antwerpen, Jarit Taelman