Hoe en waarom inzetten op online cadeaubonnen

5/5
Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Share on whatsapp
WhatsApp
Share on email
Email
cadeaubon gift card Horeca Webzine

Niet iedereen in de horeca staat te springen om cadeaubonnen online aan te bieden omdat ze het persoonlijk contact met de klant niet willen verliezen. Toch lopen ze hiermee een belangrijke bron van inkomsten mis.

Lastminute geschenken

Je kent het ongetwijfeld wel: je ontvangt een uitnodiging voor een feestje en wekenlang speelt het door je hoofd dat je nog een cadeau moet vinden. Uiteindelijk is de bewuste dag daar en heb je nog niets gekocht. Op zo’n korte tijd kan je de shoppingstraat niet meer afstruinen. Nu blijven er maar een beperkt aantal opties over. Ofwel steek je wat geld in een envelop, ofwel beloof je de gastvrouw of -heer dat het cadeautje nog achterna komt.

Gelukkig is er nog een derde optie: een online-cadeau dat je thuis kan kopen en afprinten. Eén probleem: de meeste cadeaubonnen zijn onpersoonlijk en zien er saai uit. En vandaag de dag heeft de consument ook nog keuzestress, wat steeds vaker ontevredenheid veroorzaakt.

Hedendaagse consumptietrends

Millennials zijn vandaag de dag niet op zoek naar meer spullen, maar zijn op zoek naar nieuwe (en unieke) ervaringen. Dit is in het voordeel uitgedraaid van de horeca, want de Belg eet meer dan ooit buitenshuis. Daardoor kan je met een etentje als cadeau niets fout doen.

Een andere belangrijke trend is het gebruiksgemak van online shoppen, een comfort dat de consument van een groter aantal sectoren verwacht. Je koopt immers met een simpele klik vanuit de zetel wat je wilt, zonder het weer, files of parkeerproblemen te moeten trotseren. Dit speelt niet alleen in op een aangeboren luiheid, maar ook op het steeds drukker wordende leven van de moderne mens.

banner biofase
- ADVERTENTIE -

Open 24/7

Niet iedereen in de horeca staat echter te springen om cadeaubonnen online aan te bieden omdat ze het persoonlijk contact met de klant niet willen verliezen. Toch lopen ze hiermee een belangrijke bron van inkomsten mis: een die 24/7 kan verkopen, zelfs na sluitingstijd en tijdens vakanties.

Bovendien bereik je een groter aantal klanten die naar de zaak zullen komen om de ervaring in te wisselen, wat persoonlijk contact alsnog stimuleert. Investeer wel zeker in een gepersonaliseerd design dat het verhaal van jouw zaak weerspiegelt. Zo hou je hospitality centraal en bewaar je de integriteit van je zaak. 

gastro mārie bon

mārie is de community van Horeca Webzine met gezellige cafés, tavernes, tearooms, bistro’s, brasseries, restaurants, feestzalen, cateringbedrijven en hotels.

Een ‘gastro mārie bon’ is een leuke cadeaubon om te geven én te krijgen! 

De ‘gastro mārie bon’ kan iedereen snel en gemakkelijk online aankopen om te geven aan vrienden, familie of collega’s die de cadeaubon dan kunnen inruilen bij één of meerdere leden van mārie, onze community van gezellige horecazaken.

Steun de leden van mārie, onze community van gezellige horecazaken en geef eens een gastro mārie bon cadeau. Bepaal het aantal bonnen die je wenst te geven en kies één of meerdere horecazaken. 

We sturen de bon(nen) op via mail die je dan afzonderlijk kan uitprinten. De bon blijft 1 jaar geldig vanaf de besteldatum.

Heb je ook een cadeaubon? Deel die in onze community.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Share on whatsapp
WhatsApp
Share on email
Email

Gratis abonnement

Abonneer je gratis op Horeca Webzine en ontvang elke week op zaterdagmorgen in je mailbox het allerlaatste nieuws, originele tips, weetjes, inspirerende verhalen en aanbiedingen van en voor de horeca.

Zonder dat je er iets extra hoeft voor te doen, maak je ook wekelijks kans op tal van culinaire geschenken.

Om de nieuwsbrief te kunnen personaliseren, willen we graag weten wie je bent. Voor iedere lijst die je aanstipt, krijg je een gepersonaliseerde nieuwsbrief.

Het gratis abonnement op Horeca Webzine kan op ieder moment worden opgezegd.

Nieuwe berichten

Meest gelezen