Niet iedereen in de horeca staat te springen om cadeaubonnen online aan te bieden omdat ze het persoonlijk contact met de klant niet willen verliezen. Toch lopen ze hiermee een belangrijke bron van inkomsten mis. Lees hieronder of luister via de podcast waarom.
Luister naar de podcast: “Daarom moet ook jij inzetten op online cadeaubonnen”
Lastminute geschenken
Je kent het ongetwijfeld wel: je ontvangt een uitnodiging voor een feestje en wekenlang speelt het door je hoofd dat je nog een cadeau moet vinden. Uiteindelijk is de bewuste dag daar en heb je nog niets gekocht.
Op zo’n korte tijd kan je de shoppingstraat niet meer afstruinen. Nu blijven er maar een beperkt aantal opties over. Ofwel steek je wat geld in een envelop, ofwel beloof je de gastvrouw of -heer dat het cadeautje nog achterna komt.
Gelukkig is er nog een derde optie: een online-cadeau dat je thuis kan kopen en afprinten. Eén probleem: de meeste cadeaubonnen zijn onpersoonlijk en zien er saai uit. En vandaag de dag heeft de consument ook nog keuzestress, wat steeds vaker ontevredenheid veroorzaakt.

Hedendaagse consumptietrends
Millennials zijn vandaag de dag niet op zoek naar meer spullen, maar zijn op zoek naar nieuwe (en unieke) ervaringen. Dit is in het voordeel uitgedraaid van de horeca, want de Belg eet meer dan ooit buitenshuis. Daardoor kan je met een etentje als cadeau niets fout doen.
Een andere belangrijke trend is het gebruiksgemak van online shoppen, een comfort dat de consument van een groter aantal sectoren verwacht. Je koopt immers met een simpele klik vanuit de zetel wat je wilt, zonder het weer, files of parkeerproblemen te moeten trotseren.
Dit speelt niet alleen in op een aangeboren luiheid, maar ook op het steeds drukker wordende leven van de moderne mens.
MAAK KENNIS MET HEEL BETROUWBARE HORECALEVERANCIERS.
Ook je bedrijf in deze carrousel? KLIK HIER.
Open 24/7
Niet iedereen in de horeca staat echter te springen om cadeaubonnen online aan te bieden omdat ze het persoonlijk contact met de klant niet willen verliezen. Toch lopen ze hiermee een belangrijke bron van inkomsten mis: een die 24/7 kan verkopen, zelfs na sluitingstijd en tijdens vakanties.
Groter aantal klanten
Bovendien bereik je een groter aantal klanten die naar de zaak zullen komen om de ervaring in te wisselen, wat persoonlijk contact alsnog stimuleert. Investeer wel zeker in een gepersonaliseerd design dat het verhaal van jouw zaak weerspiegelt. Zo hou je hospitality centraal en bewaar je de integriteit van je zaak.
Zet een duurzaam gerecht op je menukaart. Weetjes en 6 uitdagingen
De Sustainable Restaurant Association spoort restaurants overal ter wereld aan om een duurzaam gerecht op hun menukaart te plaatsen.
Scoren met fermenteren: extra veel tips en 4 recepten
Fermenteren is het omzetten van een product door micro-organismen zoals bacteriën, schimmels en gisten. We zijn permanent omringd door gefermenteerde...
Zeg niet zomaar pompoen tegen alle pompoenen in 2023
Samen met Frank Fol – The Vegetables Chef® – besteedt Horeca Webzine tijdens dit bijzonder jaar in een serie van...
Aanbod tweedehands horecamateriaal groeit sterk sinds 2020
In minder dan 4 jaar tijd heeft de Facebookgroep ‘Horeca & Keuken Tweedehands’ van Horeca Webzine al bijna 10.000 leden...
Aanbevolen cadeaubonnen
- Box Bon Moments (The Mastercooks of Belgium)
- Tablefever
MAAK KENNIS MET GEZELLIGE HORECAZAKEN EN CATERINGBEDRIJVEN.
Ook je horecazaak of cateringbedrijf in deze carrousel? KLIK HIER.
Ook een online cadeaubon?
Heb je ook een cadeaubon die gasten online kunnen aankopen? Laat het ons weten met de link van je website waar de cadeaubon online te koop aangeboden wordt.
Deel dit blogartikel!
Ken jij andere professionals, hobbykoks, collega’s, vrienden en/of kennissen die ook wat kunnen hebben aan onze blogartikels? We zouden het heel fijn vinden dat je dit blogartikel in jouw netwerk deelt. Het kan makkelijk met de onderstaande sociale media-knoppen. Alvast bedankt!