Daarom moet ook jij inzetten op online cadeaubonnen

5/5
Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Share on whatsapp
WhatsApp
Share on email
Email
cadeaubonnen

Niet iedereen in de horeca staat te springen om cadeaubonnen online aan te bieden omdat ze het persoonlijk contact met de klant niet willen verliezen. Toch lopen ze hiermee een belangrijke bron van inkomsten mis. Lees hieronder of luister via de podcast waarom.

Luister naar de podcast: “Daarom moet ook jij inzetten op online cadeaubonnen”

Lastminute geschenken

Je kent het ongetwijfeld wel: je ontvangt een uitnodiging voor een feestje en wekenlang speelt het door je hoofd dat je nog een cadeau moet vinden. Uiteindelijk is de bewuste dag daar en heb je nog niets gekocht. 

Op zo’n korte tijd kan je de shoppingstraat niet meer afstruinen. Nu blijven er maar een beperkt aantal opties over. Ofwel steek je wat geld in een envelop, ofwel beloof je de gastvrouw of -heer dat het cadeautje nog achterna komt.

Gelukkig is er nog een derde optie: een online-cadeau dat je thuis kan kopen en afprinten. Eén probleem: de meeste cadeaubonnen zijn onpersoonlijk en zien er saai uit. En vandaag de dag heeft de consument ook nog keuzestress, wat steeds vaker ontevredenheid veroorzaakt.

Hedendaagse consumptietrends

Millennials zijn vandaag de dag niet op zoek naar meer spullen, maar zijn op zoek naar nieuwe (en unieke) ervaringen. Dit is in het voordeel uitgedraaid van de horeca, want de Belg eet meer dan ooit buitenshuis. Daardoor kan je met een etentje als cadeau niets fout doen.

Een andere belangrijke trend is het gebruiksgemak van online shoppen, een comfort dat de consument van een groter aantal sectoren verwacht. Je koopt immers met een simpele klik vanuit de zetel wat je wilt, zonder het weer, files of parkeerproblemen te moeten trotseren. 

Dit speelt niet alleen in op een aangeboren luiheid, maar ook op het steeds drukker wordende leven van de moderne mens.

Open 24/7

Niet iedereen in de horeca staat echter te springen om cadeaubonnen online aan te bieden omdat ze het persoonlijk contact met de klant niet willen verliezen. Toch lopen ze hiermee een belangrijke bron van inkomsten mis: een die 24/7 kan verkopen, zelfs na sluitingstijd en tijdens vakanties.

Groter aantal klanten

Bovendien bereik je een groter aantal klanten die naar de zaak zullen komen om de ervaring in te wisselen, wat persoonlijk contact alsnog stimuleert. Investeer wel zeker in een gepersonaliseerd design dat het verhaal van jouw zaak weerspiegelt. Zo hou je hospitality centraal en bewaar je de integriteit van je zaak. 

Aanbevolen cadeaubonnen

Deel dit blogartikel! 

Ken jij andere professionals, hobbykoks, collega’s, vrienden en/of kennissen die ook wat kunnen hebben aan onze blogartikels? We zouden het heel fijn vinden dat je dit blogartikel in jouw netwerk deelt. Het kan makkelijk met de onderstaande sociale media-knoppen. Alvast bedankt!

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Share on whatsapp
WhatsApp
Share on email
Email

Gratis abonnement

Abonneer je gratis op Horeca Webzine en ontvang tweewekelijks op zaterdagmorgen in je mailbox het allerlaatste nieuws, originele tips, weetjes, inspirerende verhalen en aanbiedingen van en voor de horeca.

Zonder dat je er iets extra hoeft voor te doen, maak je ook tweewekelijks kans op tal van culinaire geschenken.

Om de nieuwsbrief te kunnen personaliseren, willen we graag weten wie je bent. Voor iedere lijst die je aanstipt, krijg je een gepersonaliseerde nieuwsbrief.

Het gratis abonnement op Horeca Webzine kan op ieder moment worden opgezegd.

Nieuwe berichten