• Horeca Webzine
  • Adverteren
    • Statistieken website
  • Partnerships
    • Partners Horeca Webzine
    • Premium Partner worden
    • Content Partner worden
  • Online Marketing
    • Formules Online Communicatie
      • Performante webshop
  • Shoppen
    • Winkelmand
    • Afrekenen
  • Communities
    • Community mārie
      • Welkomstbericht nieuwe leden mārie
  • Recepten van Chefs
    • Recept insturen
  • Gratis abonnement
    • Winnaars wekelijkse waardebon
  • Contact
  • Divers
    • Brand Ambassador
    • Privacy Policy
    • Vacature
Horeca Webzine
  • Nieuws
  • Kennisbank
  • Hotel
  • Restaurant
  • Café
  • Feestzaal
  • Catering
  • Leveranciers
  • mārie
  • Mastercooks
No Result
View All Result
  • Nieuws
  • Kennisbank
  • Hotel
  • Restaurant
  • Café
  • Feestzaal
  • Catering
  • Leveranciers
  • mārie
  • Mastercooks
No Result
View All Result
Horeca Webzine
No Result
View All Result
Home Kennisbank Tips

Ondernemen na de lockdown. De 7 tips van Henri Sibering, uitbater Snackbar aan de Maas (Rotterdam)

Horeca Webzine by Horeca Webzine
13/05/2020
in Tips, Kennisbank
1
Horeca Webzine
12
SHARES
225
VIEWS

Met alle maatregelen die versoepeld worden, gaat je zaak na 2 maanden lockdown weer open. Maar heb je wel goed nagedacht over wat je wilt en hoe je het wilt doen. Is het nieuwe normaal wel jouw nieuwe normaal? Hierbij 7 tips van Henri Sibering – uitbater van Snackbar aan de Maas – waar je aan zou kunnen denken bij de restyling van jouw bedrijf.

1- Uitstraling

Heb je nu de lockdown af loopt al eens gekeken hoe je zaak er van buiten uitziet? Voelt het gesloten aan, dan is het misschien tijd om de bloembakken op te frissen en de tafelindeling op het terras aan te passen. Anderhalve meter is leuk maar met een scherm kan je meer mensen per vierkante meter kwijt. Let wel even op over hoe hoog dat moet worden in verband met de APV.

2- Extra rustdag

Is het niet verstandig en misschien wel goedkoper om wekelijks een dag extra dicht te doen? Of misschien wel twee dagen. Reken het even uit voor jezelf, en ga niet voor €100,- open als dat twee man personeel kost. Je hebt tijdens de lockdown ongetwijfeld ook ondervonden dat wat extra tijd doorbrengen met je gezin, zorgt voor heel wat levenskwaliteit die je misschien voordien wel miste.

We zijn vandaag en morgen gewoon open. Zondag 1e paasdag 13:00 – 20:30Maandag 2e paasdag 15:00 – 20:00 uur. Bestel op tijd. Bestel online. Niet verplicht. Maar wel heel prettig.

Publiée par Snackbar Aan de Maas sur Dimanche 12 avril 2020
De 7 tips zijn aangeboden door Henri Sibering van Snackbar aan de Maas in Rotterdam.

3- Terras-delen

Heb je een collega als gebuur, dan zou terras-delen op de sluitingsdagen voor jullie allebei een win-win-situatie kunnen zijn. Spreek dan wel even de sluitingsdagen af om zo elk een paar dagen per week van een groter terras gebruik te kunnen maken.

4- Maximale omzet, minimale moeite

Dat is wat we allemaal willen, nu zeker dat we na de lockdown maar op maximaal 30% van onze capaciteit kunnen werken. Bied de gasten een tijdslot aan en laat ze het niet zelf online bepalen. Koppel er eventueel een minimum bestedingsbedrag aan. Dit kan bijvoorbeeld door menu’s of arrangementen aan te bieden op bepaalde uren. Hierbij kan een mooi schema gemaakt worden zodat de keuken een veel lagere werkdruk heeft en zich beter kan voorbereiden.

Lees ook:

Scoren met fermenteren: extra veel tips en 4 recepten

Logo laten maken of zelf ontwerpen? 6 tips.

5- Koppelverkoop

Gasten die lekker met een pintje buiten zitten en daar een uurtje over doen, is natuurlijk niet leuk. We willen maximale omzet per stoel maar toch gastvriendelijk blijven. Stel systematisch een bittergarnituur, nacho’s of een andere ‘low-cost-high-priced’-item voor. Ook hier is weer de verblijfsduur belangrijk. Wegjagen als er niet meer wordt geconsumeerd, is geen optie. De noodzaak duidelijk maken dat een stoel tijdens deze COVID-19-maatregel wel iets meer moet opleveren als normaal, zal door veel gasten als geen probleem worden gezien. En al zeker als je het aanbrengt met een lieve glimlach.

lockdown reserveren resengo
Benut alle mogelijkheden van online reserveren.

6- Geld voor tijd

Benut alle mogelijkheden van online reserveren. Zorg ervoor dat de gasten vooraf hun keuze voor een menu of voor een gerecht aan de kaart kunnen doorgeven. Dit levert niet alleen minder werkdruk op voor de keukenmedewerkers, het is makkelijker bij het opnemen van de bestelling, en het heeft een beter voorraadbeheer. Vergeet de optie voor eventuele diëten en voedselallergenen niet. Dit kan namelijk niet altijd ter plaatse worden opgelost. Het totaal bestede bedrag kan dan worden gekoppeld aan een tijdsduur. Maak ook duidelijk in de voorwaarden dat een tijdsslot niet verlengd kan worden, ook niet door extra aankopen tijdens het tijdsslot.

7- Annuleringen

Annuleringen zijn vreselijk, zeker nu. En was het laten betalen van een maaltijd op restaurant voor de lockdown niet gebruikelijk, het is nu wel een goede optie. Zo heb je cash om de gerechten in te kopen en de vervelende contante handelingen zijn meteen opgelost. Voorzie dus bij de online reservering ook de mogelijkheid om online te betalen. Zorg dat je verkoopsvoorwaarden sluitend zijn. Ieder positieve oplossing naar de gast toe bij een annulerering is uiteraard goodwill. Je zou bijvoorbeeld kunnen voorstellen dat de gasten het online bestelde en betaalde menu kan worden afgehaald om thuis te verbruiken.

Conclusie

Als je dus van te voren weet wie er komt, hoe laat ze komen, wat ze gaan eten en drinken kan je de personeelskosten zo klein mogelijk houden. Het kan zo kort na de lockdown het verschil maken tussen leven en overleven. Uiteraard willen we de mooiste beleving van de gast en dat kan, misschien wel meer als anders en daar kunnen wij ook voor zorgen.

Mensen snappen wel dat het anders gaat. Net als bij het reserveren voor een feest in een feestzaal of bij een traiteur kan een restaurantbezoek netjes volgens alle verwachtingen worden georganiseerd en uitgevoerd. Alles staat namelijk al vast en de rekening is al betaald. Wat wil je als gast nou nog meer… dat laatste kopje koffie? “Meneer, mevrouw, die is van het huis.” 


Lees ook deze tips van Henri. Maar heb jij er ook nog? Deel ze hieronder in een reactie. Heb jij ook interessant nieuws, tips, weetjes, een inspirerend verhaal of een aanbieding? Stuur ons de link!

Abonneer je gratis op Horeca Webzine en mis geen enkele publicatie meer.
Tags: Henrileverancierlockdowntipsuitbater
Share12TweetShare
premium partner keurslager
premium partner weyn's honing
Previous Post

Kadeet gidst jonge gezinnen naar kindvriendelijke restaurants

Next Post

Horeca-woordenschat tijdens coronacrisis uitgebreid met deze 10 woorden

Horeca Webzine

Horeca Webzine

Hét interactief online magazine met het allerlaatste nieuws, tips, weetjes, inspirerende verhalen en aanbiedingen van en voor de horeca in de gehele wereld.

Next Post
horeca café restaurant social distancing

Horeca-woordenschat tijdens coronacrisis uitgebreid met deze 10 woorden

Comments 1

  1. Pieter Van Damme says:
    10 maanden ago

    Ja, dat het tips zijn geschreven door een Nederlander hoeft niet te verwonderen. Heb zelf voor grote Nederlandse jongens gewerkt zoals Kwekkeboom, Gouda’s Glorie en Farm Frites en zo kwam ik veel in contact met Nederlandse horeca-uitbaters. Hun ondernemingszin en commercialiteit is zo verrassend en steeds met een frisse blik op de toekomst.
    In tegenstelling tot hier in België blijven de meeste Horecazaken de ganse dag open. Om 10 uur kan je al een koffie drinken in de cafetaria/frituur en ze blijft de ganse dag open tot een uur of 10 s avonds. Vraag je om 11 uur een pannenkoek, geen probleem. In België van 14 uur tot 17 uur, waarom?
    Al 35 jaar kijk ik naar onze Noorderburen om nieuwe tendensen te bespeuren, soms gaan ze wel eens op hun bek maar dat hoeft geen ramp te zijn.
    Ook het bedienend personeel behandeld jou als een gast en niet als een last zoals aan onze Kust en andere toeristische plaatsen. Ze moeten het daar meer van de fooien hebben dan hier, ik geef het toe dat dit in België ook een minpunt is bij de klanten. Als het op fooien aankomt zijn de Belgen echte krenten.
    Is alles dan minder in België? Zeker niet, het eten is top en de kaart is verscheiden en dit tegen een redelijke prijs.
    Het is gewoon anders, zakelijker en winstgevender ondernemen dan in België.

    Beantwoorden

Geef een reactie Reactie annuleren

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Ik ga akkoord met de Privacy Policy.

GRATIS ABONNEMENT

Abonneer je gratis op Horeca Webzine en ontvang elke week op zaterdagmorgen in je mailbox het allerlaatste nieuws, originele tips, weetjes, inspirerende verhalen en aanbiedingen van en voor de horeca.

Zonder dat je er iets extra hoeft voor te doen, maak je ook wekelijks kans op tal van culinaire geschenken.

Om de nieuwsbrief te kunnen personaliseren, willen we graag weten wie je bent. Voor iedere lijst die je aanstipt, krijg je een gepersonaliseerde nieuwsbrief.

Het gratis abonnement op Horeca Webzine kan op ieder moment worden opgezegd.

We hebben je gratis abonnement op Horeca Webzine ontvangen. Controleer nu nog even je inbox of spammap om je mailadres te bevestigen.

RECENTE BERICHTEN

belgische streekspecialiteiten quiz

Ken jij de Belgische streekspecialiteiten? Doe de 20 vragenquiz

02/03/2021
chef and knife mes messen slijperij

Chef & Knife: slijperij en messen waar je jarenlang plezier aan beleeft

01/03/2021
overbruggingsrecht advies horeca webzine

Hoe wordt het overbruggingsrecht belast?

01/03/2021
Gebruik jij straks ook boter van insecten in je gerechten?

Gebruik jij straks ook boter van insecten in je gerechten?

01/03/2021
mastercooks of belgium 28 meesterkoks box bon moments Young Masters

Deze 3 Young Masters hebben elk hun eigen stijl

26/02/2021

MEEST GELEZEN

  • Horeca Webzine online magazine open petitie uitbaters

    Teken de petitie, de horeca in België en Nederland moet weer open!

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
  • Wat is de dresscode in het Hof van Cleve van Peter Goossens?

    231 shares
    Share 231 Tweet 0
  • Meer dan 100 horecazaken met een leuk terras in Vlaanderen

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
  • Zowat 550 cateraars en feestzaaluitbaters zijn de ongelijkheid beu en stappen naar de rechter 

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
  • Vlaamse cateraars en feestzaaluitbaters groeperen zich om hun rechten op te eisen

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
Horeca Webzine

Hét interactief online magazine met het allerlaatste nieuws, tips, weetjes, inspirerende verhalen en aanbiedingen van en voor de horeca in de gehele wereld.

  • Home
  • Statistieken website
  • Privacy Policy
  • Contact

© 2019 - Horeca Webzine

No Result
View All Result
  • Horeca Webzine
  • Adverteren
    • Statistieken website
  • Partnerships
    • Partners Horeca Webzine
    • Premium Partner worden
    • Content Partner worden
  • Online Marketing
    • Formules Online Communicatie
      • Performante webshop
  • Shoppen
    • Winkelmand
    • Afrekenen
  • Communities
    • Community mārie
      • Welkomstbericht nieuwe leden mārie
  • Recepten van Chefs
    • Recept insturen
  • Gratis abonnement
    • Winnaars wekelijkse waardebon
  • Contact
  • Divers
    • Brand Ambassador
    • Privacy Policy
    • Vacature

© 2019 - Horeca Webzine

Om jouw bezoek aan onze website makkelijker en persoonlijker te maken gebruiken wij cookies. Voor het plaatsen van sommige cookies hebben we echter wel je toestemming nodig. Bezoek onze Privacy Policy.