Nederlandse studenten brengen slimme app voor in de horeca op de markt

5/5
Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Share on whatsapp
WhatsApp
Share on email
Email
Foto: MynOber

Een app die ervoor zorgt dat je nooit meer lang hoeft te wachten op jouw bestelling. Klinkt ideaal, toch? Fabio bedacht met twee vrienden een slimme applicatie voor in de horeca. 

MynOber

Fabio vertelt: “Met de MynOber Order-app kunnen horecagasten eenvoudig zelf een bestelling plaatsen. Voor de ondernemers is het ook fijn: door het gebruik van de app kunnen de gasten vaker en sneller bestellen. De app werkt via een QR code en is voor iedereen te gebruiken.”

Hoe het idee is ontstaan

Het idee is op school tot stand gekomen. Voor de opleiding bedrijfskunde kreeg Fabio en zijn klasgenoten de opdracht om een bedrijf op de markt te zetten. Samen met twee vrienden heeft hij toen MynOber bedacht en opgezet. Hiervoor wonnen ze op school een prijs.

Het winnen van de prijs heeft de drie vrienden aan het denken gezet hoe ze het idee verder konden vermarkten. De vrienden hebben toen maandenlang gewerkt om het idee verder uit te werken. Fabio: “Uiteindelijk zijn we met het idee naar verschillende investeerders gestapt. We hebben van een aantal partijen hulp gehad om de MynOber verder te kunnen ontwikkelen. We hebben er anderhalf jaar over gedaan om alles op orde te krijgen. Nu gaat het ineens hard. We hebben een aantal grote klanten die hebben getekend.”

Een app die ervoor zorgt dat je nooit meer lang hoeft te wachten op jouw bestelling. Klinkt ideaal, toch? Fabio bedacht met twee vrienden een slimme applicatie voor in de horeca.
Fabio toont MynOber

Extra service

Kom jij juist graag in een restaurant voor een gezellig praatje met de kelner? Geen zorgen, MynOber is maar een aanvulling van de kelners. Het is een extra service. Je hebt in elk restaurant of café gasten die alleen bier komen drinken of even snel komen eten. Die doelgroep komt niet perse voor een praatje met het personeel en kunnen geholpen worden door de app. Het stukje extra aandacht kan dan besteed worden aan de mensen die daar wél behoefte aan hebben.

Hulp bij personeelstekort

De app kan ook ingezet worden voor het huidige personeelstekort in de horeca. Als gast plaats je zelf een bestelling via de app en de kelners serveren alleen uit. Als consument neem je een stukje drukte bij het personeel weg. Ook hoeven eigenaren van strandtenten als de zon ineens gaat schijnen geen extra personeel op te roepen. De app kan worden ingezet en de dag verloopt alsnog soepel, volgens Fabio. Met de app kan ook worden afgerekend. Veel mensen vinden het vervelend om op de rekening te moeten wachten. Via de app kan betaald worden. Er komt op die manier sneller ruimte vrij om nieuwe gasten te ontvangen.

Toekomst

Plannen voor de toekomst hebben de vrienden zeker. MynOber groeit op dit moment hard. In de toekomst hopen ze veel klanten binnen te halen en ze te helpen met MynOber.


Heb jij ook interessant nieuws, tips, weetjes, een inspirerend verhaal of een aanbieding? Stuur ons de link!


Bron: The Guardian

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Share on whatsapp
WhatsApp
Share on email
Email

Gratis abonnement

Abonneer je gratis op Horeca Webzine en ontvang elke week op zaterdagmorgen in je mailbox het allerlaatste nieuws, originele tips, weetjes, inspirerende verhalen en aanbiedingen van en voor de horeca.

Zonder dat je er iets extra hoeft voor te doen, maak je ook wekelijks kans op tal van culinaire geschenken.

Om de nieuwsbrief te kunnen personaliseren, willen we graag weten wie je bent. Voor iedere lijst die je aanstipt, krijg je een gepersonaliseerde nieuwsbrief.

Het gratis abonnement op Horeca Webzine kan op ieder moment worden opgezegd.

Nieuwe berichten

Meest gelezen