• Horeca Webzine
  • Adverteren
    • Statistieken website
  • Partnerships
    • Partners Horeca Webzine
    • Premium Partner worden
    • Content Partner worden
  • Online Marketing
    • Formules Online Communicatie
      • Performante webshop
  • Shoppen
    • Winkelmand
    • Afrekenen
  • Communities
    • Community mārie
      • Welkomstbericht nieuwe leden mārie
  • Recepten van Chefs
    • Recept insturen
  • Gratis abonnement
    • Winnaars wekelijkse waardebon
  • Kaarten
    • Community mārie
    • The Mastercooks of Belgium 1980-2020
    • Partners Horeca Webzine
  • Contact
  • Divers
    • Brand Ambassador
    • Privacy Policy
    • Vacature
Horeca Webzine
  • Nieuws
  • Kennisbank
  • Hotel
  • Restaurant
  • Café
  • Feestzaal
  • Catering
  • Leveranciers
  • mārie
  • Mastercooks
No Result
View All Result
  • Nieuws
  • Kennisbank
  • Hotel
  • Restaurant
  • Café
  • Feestzaal
  • Catering
  • Leveranciers
  • mārie
  • Mastercooks
No Result
View All Result
Horeca Webzine
No Result
View All Result
Home Nieuws Wereld

5 Instagram accounts die jij moet volgen als professional

Horeca Webzine by Horeca Webzine
30/04/2020
in Wereld, Nieuws
0
5 Instagram accounts die jij moet volgen als professional

Foto: Jo Jankersbergen | Restaurant Hannikshof

37
SHARES
493
VIEWS

En al is Facebook ons favoriete social-mediakanaal, ook op Instagram zijn we aanwezig en komen we geregeld accounts tegen van mensen of organisaties die de culinaire wereld enorm inspireren. Hieronder onze 5 favoriete accounts, maar ook het waarom jij aanwezig moet zijn op Instagram met de voor- en nadelen.

Horeca Webzine

Horeca Webzine is hét interactief online magazine met nieuws, tips, weetjes, inspirerende verhalen en aanbiedingen van en voor de horeca in de gehele wereld.

En in onze zoektocht naar informatie en nieuws worden we dagelijks geïnspireerd door een dosis verhalen van mensen en hun video’s en foto’s.

Instagram

Instagram is sinds enige tijd een onderdeel van het bedrijf Facebook. Het is een website en gratis mobiele app om digitale foto’s en video’s met een speelduur tot 60 seconden uit te wisselen. De foto’s en video’s kunnen digitaal gefilterd worden en uitgewisseld op sociaalnetwerksites, zoals die van Instagram zelf.

De functionaliteit van de website is beperkter dan van de applicatie. En het uploaden van video’s en foto’s kan alleen via de app. Bovendien kan alleen in de app een lijst verkregen worden van de foto’s/video’s van een account. Op de website kan de content van een account alleen in rastervorm worden weergegeven. Ook kan men via de website geen directe berichten versturen naar andere accounts.

Lees ook:

Het wijnetiket: wat moet daar nu wel op staan in 2021

Bij deze chefs bestel je de lekkerste afhaalgerechten in 2021

Onze 5 favoriete accounts

1- foodartchefs

Met bijna 600.000 volgers en een gemiddelde van 2.000 likes per foto vinden we de foto’s van gerechten van chefs wereldwijd altijd van uitzonderlijke kwaliteit, al zien de gerechten er wel realistisch uit.

https://www.instagram.com/p/B78zqVYnD9e/?utm_source=ig_web_copy_link

2- culinaireinspiratie

Met haar 364.000 volgers is dit veruit de grootste culinaire Instagram account van de Benelux. Steeds prachtige foto’s zoals onderstaande van Jo Jankersbergen van het restaurant Hannikshof, maar ook video’s met inspirerende technieken.

https://www.instagram.com/p/B74UN1jpQjx/?utm_source=ig_web_copy_link

3- professionalchefs

Zoals de naam het al doet vermoeden, worden via deze account dagelijks gerechten gedeeld van professionele chefs, maar ook hun verhalen.

View this post on Instagram

Repost from @marco_tola_ Beetroot gnocchi filled with taleggio cheese/black truffle/artichoke creme/truffle foam Food is about sharing what is in your heart Share/follow and comments 0ltr3. ______ Beyond food Sky’s the limit Follow me through my journey Everyday a new dish everyday a new emotion #truecooks#theartifplating#thehague#thebestchef#artonaplate#photooftheday#chef#dishoftheday#chefsplateform#chefsofinstagram#foodie#foodstarz_official#food#fdprn#socialmedia#foodartchefs#gastroart#gastroartistry#gourmetfoodz#beautifulcuisine#sousfresh#chefstalk#chefsroll#grateplates#foodnetwork#foodpics#thebestchefsoftheworld#foodporn#culinarieinspiratie

A post shared by professionalchefs (@professionalchefs) on Jan 29, 2020 at 7:43pm PST

4- the_food_obsessions

The Food Obsessions is een gemeenschap van foodlovers. Maar ook een merk dat je de hoogste kwaliteit keukengereedschap biedt. Het zijn speciaal geselecteerde producten voor professioneel gebruik en gericht op kwaliteit en stijl.

https://www.instagram.com/p/B7q-8ufJZuW/?utm_source=ig_web_copy_link

5- theworlds50best

De World’s 50 Best Restaurants is meer dan alleen een lijst van restaurants. Het zet zowel de gerechten als de chefs in de kijker. Uiteraard de restaurants die het hoogst gekwoteerd in de gidsen. Met een sociale media-aanhang van meer dan een miljoen fijnproevers, heeft het merk ook een buitengewoon bereik in de wereldwijde gastronomische gemeenschap.

https://www.instagram.com/p/B7tIiMYHsFW/?utm_source=ig_web_copy_link

Bonus

De Instagram account van Horeca Webzine is pas een maand geleden opgestart en heeft zeker niet de pretentie om zich te spiegelen aan de bovenstaande accounts. Maar ben je actiever op Instagram dan Facebook, dan zou je Horeca Webzine daar (ook) kunnen volgen.

View this post on Instagram

Nog 20 redenen waarom een job in de horeca de beste is. KLIK DE LINK IN BIO / KENNISBANK #horecawebzine #horeca #weetjes @horecaforma @dorienhoreca @horecavlaanderen @koninklijkehorecanederland @horecabelikeofficial @horeca @horecanetwerk @horecabeofficial @themastercooksofbelgium @jrenederland @jre_belgium @tymbelgium @bocuseorbelgium @_bobkok_ @bocusenl @michelinguide @gaultmillaubelgium @gaultmillaunederland @chefsenmeesters @jobkitchen.be @horeca.team.be

A post shared by Horeca Webzine (@horecawebzine) on Jan 25, 2020 at 3:41pm PST

Waarom ook jij aanwezig moet zijn op Instagram

Het aantal gebruikers op Insta zoals de jeugd het populaire social-mediakanaal ook wel noemt, blijft stijgen. Ook in Nederland en België. Waar het aantal Facebookgebruikers afneemt, zit dit jong social-mediakanaal in de lift. Vooral mensen tussen de 14 en 20 jaar zijn fervente gebruikers, maar ook de oudere generaties begeven zich meer en meer op dit visuele sociale medium.

Steeds meer bedrijven zien dan ook het belang in van hun aanwezigheid, maar hoe kan ‘Insta’ zoals het genoemd wordt door de jeugd nu een bijdrage leveren voor jouw bedrijf? En wat zijn de nadelen van dit populaire medium?

De voordelen

  • Het is wetenschappelijk bewezen dat mensen visuele content sneller verwerken dan tekst. Dit maakt Insta het ideale medium om mensen kennis te laten maken met jou als bedrijf en jouw producten en/of diensten.
  • Foto’s worden op Instagram geindexeerd door middel van het gebruik van hashtags. Door de juiste hashtags bij je post te gebruiken trek je nieuwe bezoekers aan op jouw pagina en daarmee ook nieuwe volgers.
  • Sinds enige tijd is het mogelijk om ook te adverteren op Instagram. Het is onder ander mogelijk om tijdelijk kortingscodes aan te bieden aan je volgers. Daarnaast kan je op verschillende manieren adverteren; met foto’s, carrousel advertenties en video’s. Ook zijn call-to-action buttons toe te voegen aan je advertenties.
  • Door de komst van Instagram Stories kan je een unieke kijk achter de schermen geven voor jouw volgers. Hierdoor verhoog je de engagement en creëer je spannende content voor jouw volgers.
5 Instagram accounts die jij moet volgen als professional | Horeca Webzine
Het maken van goede visuele content kan een tijdrovende klus zijn.

De nadelen

  • Net zoals bij andere social media is het ook bij Insta een must om je volgers te blijven triggeren met nieuwe posts. Het maken van goede visuele content kan een tijdrovende klus zijn.
  • Het medium biedt geen nog geen tool voor het analyseren van je posts zoals Facebook dat wel doet. Hierdoor heb je weinig inzicht in de effectiviteit van je content en wat het interessantst is voor je volgers.
  • Insta is vooral een tool voor branding en niet voor conversies. Alhoewel je er wel producten kan verkopen is het niet de intentie van de gebruikers om via Instagram te kopen. Zij gebruiken het kanaal vooral ter inspiratie.
  • In tegenstelling tot Facebook, zie je op Instagram niet wat de personen die jij volgt leuk vinden. Hierdoor is er minder engagement en wordt je post minder snel verspreid dan op Facebook.

Wil je meer weten over Instagram en hoe jij het kan inzetten? Neem dan contact met ons op en vertellen wij je graag over de mogelijkheden.

Bron: Zeo

Tags: consumenthobbykokhorecamedewerkerInstagramSocial Media
Share37TweetShare
Previous Post

Publiceer je verkoopsvoorwaarden om no-shows te vermijden

Next Post

10 tips om gastvrij NEE! te zeggen tegen je gasten

Horeca Webzine

Horeca Webzine

Hét interactief online magazine met het allerlaatste nieuws, tips, weetjes, inspirerende verhalen en aanbiedingen van en voor de horeca in de gehele wereld.

Next Post
10 tips om gastvrij NEE! te zeggen tegen je gasten

10 tips om gastvrij NEE! te zeggen tegen je gasten

Geef een reactie Reactie annuleren

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Ik ga akkoord met de Privacy Policy.

GRATIS ABONNEMENT

Abonneer je gratis op Horeca Webzine en ontvang elke week op zaterdagmorgen in je mailbox het allerlaatste nieuws, originele tips, weetjes, inspirerende verhalen en aanbiedingen van en voor de horeca.

Zonder dat je er iets extra hoeft voor te doen, maak je ook wekelijks kans op tal van culinaire geschenken zoals een gastro mārie bon, een Box Bon Moments of De Grote Groentebijbel met niet minder dan 120 recepten van Frank Fol.

Om de nieuwsbrief te kunnen personaliseren, willen we graag weten wie je bent. Voor iedere lijst die je aanstipt, krijg je een gepersonaliseerde nieuwsbrief.

Het gratis abonnement op Horeca Webzine kan op ieder moment worden opgezegd.

We hebben je gratis abonnement op Horeca Webzine ontvangen. Controleer nu nog even je inbox of spammap om je mailadres te bevestigen.

RECENTE BERICHTEN

autocontolesysteem FAVV Horeca Webzine

Zo bekom je een gevalideerd autocontrolesysteem in de horeca

26/01/2021
vervaldatum tripadvisor beoordelingen horeca

Een vervaldatum voor beoordelingen op TripAdvisor in 2021?

25/01/2021
mastercooks of belgium 24 meesterkoks box bon moments

Eén van deze 3 mastercooks is echt wel héél fotogeniek

22/01/2021
Location based Marketing: 5 redenen waarom ook jij er aandacht moet aan besteden

Location based Marketing: 5 redenen waarom ook jij er aandacht moet aan besteden

22/01/2021
IYFV 3 pastinaak groenten en fruit frank fol

#IYFV2021: pastinaak, voor ons geen ‘vergeten groente’ meer

21/01/2021

MEEST GELEZEN

  • Horeca Webzine premium partners copy (2)

    Teken de petitie, de horeca in België en Nederland moet weer open!

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
  • Wat is de dresscode in het Hof van Cleve van Peter Goossens?

    231 shares
    Share 231 Tweet 0
  • Meer dan 100 horecazaken met een leuk terras in Vlaanderen

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
  • Zowat 550 cateraars en feestzaaluitbaters zijn de ongelijkheid beu en stappen naar de rechter 

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
  • Vlaamse cateraars en feestzaaluitbaters groeperen zich om hun rechten op te eisen

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
Horeca Webzine

Hét interactief online magazine met het allerlaatste nieuws, tips, weetjes, inspirerende verhalen en aanbiedingen van en voor de horeca in de gehele wereld.

  • Home
  • Statistieken website
  • Privacy Policy
  • Contact

© 2019 - Horeca Webzine

No Result
View All Result
  • Horeca Webzine
  • Adverteren
    • Statistieken website
  • Partnerships
    • Partners Horeca Webzine
    • Premium Partner worden
    • Content Partner worden
  • Online Marketing
    • Formules Online Communicatie
      • Performante webshop
  • Shoppen
    • Winkelmand
    • Afrekenen
  • Communities
    • Community mārie
      • Welkomstbericht nieuwe leden mārie
  • Recepten van Chefs
    • Recept insturen
  • Gratis abonnement
    • Winnaars wekelijkse waardebon
  • Kaarten
    • Community mārie
    • The Mastercooks of Belgium 1980-2020
    • Partners Horeca Webzine
  • Contact
  • Divers
    • Brand Ambassador
    • Privacy Policy
    • Vacature

© 2019 - Horeca Webzine

Om jouw bezoek aan onze website makkelijker en persoonlijker te maken gebruiken wij cookies. Voor het plaatsen van sommige cookies hebben we echter wel je toestemming nodig. Bezoek onze Privacy Policy.