We’re Smart Future Awards huldigt weer duurzame voedingsinnovaties

5/5
Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Share on whatsapp
WhatsApp
Share on email
Email
future awards

De winnaars van de We’re Smart Future Awards 2021 zijn bekendgemaakt tijdens Horeca Expo in Gent op zondag 21 november 2021. De Future Awards bekronen voedingsbedrijven die het verschil maken en uitzonderlijke producten, innovaties of projecten lanceren voor een meer ecologische en duurzame levensstijl. Maak kennis met de 7 bekroonden van 2021.

We’re Smart World 

We’re Smart World, de onbetwistbare referentie in de culinaire wereld van groenten, is het geesteskind van The Vegetables Chef® Frank Fol, en werd in het leven geroepen om groenten en fruit in de keuken te promoten bij consumenten, restaurants en bedrijven.

Frank Fol deelt hier in onze kolommen wekelijks tips, weetjes en een recept met groenten en fruit. 

We’re Smart Guide

Elk jaar publiceert We’re Smart World de We’re Smart Green Guide, de autoriteit op het gebied van de beste plantaardige restaurants over de hele wereld.

De ‘radijsjes’ worden toegekend nadat de We’re Smart World-jury honderden restaurants over de hele wereld heeft bezocht. Het team beoordeelt de restaurants op het aandeel groenten en fruit in hun menu, maar ook op culinaire creativiteit, ecologische voetafdruk en verrassende smaakcombinaties. 

Future Awards

De jury bekroont ook elk jaar bedrijven die zich uitzonderlijk inzetten voor het ceëren en promoten van gezonde en duurzame voeding.

Persoon van het jaar: Rob Baan

Rob Baan ontwikkelde met zijn bedrijf Koppert Cress meer dan 62 eetbare plantaardige producten voor de professionele chef-kok.

Volgens de jury heeft hij heeft onze kijk op eten veranderd door de topgastronomie, en iedereen die wil luisteren, te inspireren over groenten, en ons te leren hoe we ons meest gezonde leven kunnen leiden.  

Rob Baan | Foto: We're Smart World

Innovatie van het jaar: The Green Bean

The Green Bean maakt op een innovatieve manier gebruik van het eiwitpotentieel van de groene boon en produceert diverse plantaardige producten waarvan de groene kleur een mooi alternatief zijn voor zuivel, met een positieve milieu-impact.

Product van het jaar: VOL5

VOL5 biedt professionele chefs een plantaardig (veganistisch) alternatief voor soepbouillon.

Volgens de jury heeft VOL5 een rijke, volle smaak, vergelijkbaar met jus de veau. De eenvoudige basis is veelzijdig, maar bezit de juiste complexe structuur om chef-koks in staat te stellen hun eigen sauzen te creëren.

Projecten van het jaar: HomeForest en Plant-T Towers

Twee winnaars dit jaar. Beide projecten hebben een vergelijkbare aanpak waarmee iedereen, ook al heb je geen eigen tuin, biologische groenten en fruit kan oogsten met een minimum aan waterverbruik. 

Media van het jaar: Gambera Rosso

Het magazine Gambero Rosso is een instituut in Italië en het toonaangevende platform voor informatie, opleiding en advies in de Italiaanse wijn-, reis- en voedingssector.

Een groot deel van de Italiaanse keuken is al plantaardig, maar voor Gambero Rosso voegt de focus op 100% plantaardig een extra dimensie van autoriteit, respect en creativiteit toe.

Communicatie van het jaar: Eleven Madison Park goes vegan

Voor fans van vegan was dit een van dé mediamomenten van 2021. De legendarische chef-kok Daniel Humm van Eleven Madison Park maakte zijn overstap naar een 100% plantaardig menu bekend.

Deze baanbrekende beslissing, in combinatie met de media-aandacht die volgde, deed chef-koks wereldwijd beseffen dat er een plantaardige revolutie op komst is.

Special Future Award: Michelin Green Star

Michelin, de maatstaf in gastronomie, voegde dit jaar een nieuwe onderscheiding voor duurzame gastronomie toe aan zijn beoordelingssysteem.

Deze belangrijke en future-proof beslissing van Michelin zal meer gastronomieliefhebbers de mogelijkheid geven om restaurants te kiezen die zowel culinaire uitmuntendheid als duurzaamheid combineren. Bekijk hier de groene sterren van 2021

Deel dit blogartikel! 

Ken jij andere professionals die ook wat kunnen hebben aan onze blogartikels? We zouden het heel leuk vinden als je dit blogartikel in jouw netwerk deelt. Het kan makkelijk met de onderstaande sociale media-knoppen. Dank je wel!

Bron: We’re Smart World 

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Share on whatsapp
WhatsApp
Share on email
Email

Gratis abonnement

Abonneer je gratis op Horeca Webzine en ontvang elke week op zaterdagmorgen in je mailbox het allerlaatste nieuws, originele tips, weetjes, inspirerende verhalen en aanbiedingen van en voor de horeca.

Zonder dat je er iets extra hoeft voor te doen, maak je ook wekelijks kans op tal van culinaire geschenken.

Om de nieuwsbrief te kunnen personaliseren, willen we graag weten wie je bent. Voor iedere lijst die je aanstipt, krijg je een gepersonaliseerde nieuwsbrief.

Het gratis abonnement op Horeca Webzine kan op ieder moment worden opgezegd.

Nieuwe berichten