• Horeca Webzine
  • Adverteren
    • Statistieken website
  • Partnerships
    • Partners Horeca Webzine
    • Premium Partner worden
    • Content Partner worden
  • Online Marketing
    • Formules Online Communicatie
      • Performante webshop
  • Shoppen
    • Winkelmand
    • Afrekenen
  • Communities
    • Community mārie
      • Welkomstbericht nieuwe leden mārie
  • Recepten van Chefs
    • Recept insturen
  • Gratis abonnement
    • Winnaars wekelijkse waardebon
  • Kaarten
    • Community mārie
    • The Mastercooks of Belgium 1980-2020
    • Partners Horeca Webzine
  • Contact
  • Divers
    • Brand Ambassador
    • Privacy Policy
    • Vacature
Horeca Webzine
  • Nieuws
  • Kennisbank
  • Hotel
  • Restaurant
  • Café
  • Feestzaal
  • Catering
  • Leveranciers
  • mārie
  • Mastercooks
No Result
View All Result
  • Nieuws
  • Kennisbank
  • Hotel
  • Restaurant
  • Café
  • Feestzaal
  • Catering
  • Leveranciers
  • mārie
  • Mastercooks
No Result
View All Result
Horeca Webzine
No Result
View All Result
Home Kennisbank

Een fout gemaakt? 6 tips om die recht te zetten.

Horeca Webzine by Horeca Webzine
05/10/2020
in Kennisbank, Tips
0
Een fout gemaakt? 6 tips om die recht te zetten.
8
SHARES
456
VIEWS

Iedereen die zich inzet op het werk, verplichtingen én verwachtingen nakomt, maakt onvermijdelijk fouten. En daarom is een fout maken eerder een pluspunt dan een schande. Hierbij enkele tips hoe je die kan rechtzetten.

Fouten op de werkvloer

Waar gehakt wordt, vallen spaanders. Fouten maken op het werk doen we allemaal wel eens. En gelukkig maar! Iemand die nooit steken laat vallen, voert weinig uit. Er is uiteraard een verschil tussen vergissingen, fouten en stommiteiten. Dat laatste moet je ook onder hoge werkdruk zien te voorkomen.

Onze samenleving vraagt steeds meer van ons. Het werk dat we doen moet voortdurend in ontwikkeling zijn en vraagt om een constante verbetering. We leven in een verantwoordingscultuur die we zelf hebben opgebouwd. Die cultuur zorgt voor stress en veel mensen voelen de mentale druk. Als je te horen krijgt dat je iets fout hebt gedaan, kun je gevoelens van schaamte of zelfs angst krijgen.

Het maken van fouten is onvermijdelijk en hoort bij het menselijk gedrag, bij het werk dat je doet. Zelfs bij hooggekwalificeerd en risicovol werk worden er gemaakt.

fout fouten Horeca Webzine

Direct toegeven

De beste remedie tegen een fout is direct je leidinggevende vertellen wat er is misgegaan door jouw schuld of onder jouw verantwoordelijkheid. Die zal het wel vervelend vinden, misschien ook wel eens vloek uiten, maar het finaal wel respecteren dat je het snel aan het licht hebt gebracht. In een vroeg stadium zijn de gevolgen ervan dan ook vaak minder erg. Als je te lang wacht met het opbiechten, kan je bovendien op een gegeven moment ook niet meer terug. Want met het bewust veel te laat toegeven, maak je opnieuw een fout.

Lees ook:

Koffiecocktail: koffie en de cocktail hebben elkaar gevonden. Weetjes en 2 recepten

De skrei terug in het aanbod van de vishandelaar! Weetjes en 4 kwaliteitspunten

Je chef heeft (meestal) ook een leidinggevende

Vergeet niet dat jouw chef ook (meestal) een meerdere heeft en dat hij/zij bij een nalatigheid van jou, ook niet graag onverwachts op het matje wenst te worden geroepen bij zijn overste(n). Hij/zij zal ermee geconfronteerd dat onder zijn verantwoordelijkheid een ernstige misser is veroorzaakt waar het bedrijf misschien wel grote schade door lijdt. Geef dus je chef de kans de door jou gemaakte fouten bijtijds te melden aan zijn leidinggevende.

fout Horeca Webzine

Zes tips om je fout(en) recht te zetten

  1. Begin met de fout te erkennen. Breek jezelf niet onnodig af. Je bent een harde werker en door de tijdsdruk ging je in de fout (bijvoorbeeld).
  2. Schuif de schuld nooit in de schoenen van een ander. Is je misser toch gemaakt door bijv. een uitzendkracht die onder jouw verantwoordelijkheid valt, dan leg je uit hoe de vork aan de steel zit. En misschien werd de uitzendkracht niet of voldoende opgeleid.
  3. Laat merken dat je het betreurt. Ondanks het feit dat de die misschien onvermijdelijk was.
  4. Laat weten dat je er van geleerd hebt en dat je maatregelen gaat nemen om dergelijke missers in de toekomst te kunnen voorkomen.
  5. Geef aan dat je de schade van de recente fout zoveel mogelijk zal voorkomen, door de nodige stappen te ondernemen.
  6. Analyseer nadat het ergste achter de rug is, voor je zelf ook nog eens de hele gang van zaken. Spreek de collega aan die ook wel verweven is met je misser. Bijvoorbeeld een collega die deze weliswaar niet persoonlijk heeft gemaakt maar die toch wel oplettender had mogen zijn. Of een collega die misschien voorafgaandelijk een steek heeft laten vallen zodoende jij faalde. dan spreek je hem er op vriendelijke manier op aan. Je laat die collega weten dat je de volledige schuld op je hebt genomen. Maar ook dat die toch in de toekomst wel wat oplettender mag zijn. Toon de fout en hoe die had voorkomen kunnen worden.

Nog tips?

Heb jij nog aanvullende tips? Plaats deze hieronder in een reactie en help hierdoor weer anderen.

Deel dit bericht!

Ken jij collega’s die ook wat aan deze informatie zouden kunnen hebben? Deel het dan in je netwerk.

Heb jij ook interessant nieuws, tips, weetjes, een inspirerend verhaal of een aanbieding? Stuur ons de link!

 

Tags: consumentfouten rechtzettenhorecamedewerkerleveranciertipsuitbater
Share8TweetShare
Previous Post

5 slimme tips om kinderen te verleiden tot een portie vis en recepten op kindermaat

Next Post

De Soete’rie: moderne gerechten met seizoens- en streekproducten

Horeca Webzine

Horeca Webzine

Hét interactief online magazine met het allerlaatste nieuws, tips, weetjes, inspirerende verhalen en aanbiedingen van en voor de horeca in de gehele wereld.

Next Post
De Soete'rie marie Horeca Webzine (1)

De Soete’rie: moderne gerechten met seizoens- en streekproducten

Geef een reactie Reactie annuleren

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Ik ga akkoord met de Privacy Policy.

GRATIS ABONNEMENT

Abonneer je gratis op Horeca Webzine en ontvang elke week op zaterdagmorgen in je mailbox het allerlaatste nieuws, originele tips, weetjes, inspirerende verhalen en aanbiedingen van en voor de horeca.

Zonder dat je er iets extra hoeft voor te doen, maak je ook wekelijks kans op tal van culinaire geschenken zoals een gastro mārie bon, een Box Bon Moments of De Grote Groentebijbel met niet minder dan 120 recepten van Frank Fol.

Om de nieuwsbrief te kunnen personaliseren, willen we graag weten wie je bent. Voor iedere lijst die je aanstipt, krijg je een gepersonaliseerde nieuwsbrief.

Het gratis abonnement op Horeca Webzine kan op ieder moment worden opgezegd.

We hebben je gratis abonnement op Horeca Webzine ontvangen. Controleer nu nog even je inbox of spammap om je mailadres te bevestigen.

RECENTE BERICHTEN

mastercooks of belgium 24 meesterkoks box bon moments

Eén van deze 3 mastercooks is echt wel héél fotogeniek

22/01/2021
Location based Marketing: 5 redenen waarom ook jij er aandacht moet aan besteden

Location based Marketing: 5 redenen waarom ook jij er aandacht moet aan besteden

22/01/2021
IYFV 3 pastinaak groenten en fruit frank fol

#IYFV2021: pastinaak, voor ons geen ‘vergeten groente’ meer

21/01/2021
griekse frituur restaurant genk

De Griekse Frituur – O Geros in Genk, niet zomaar een Griek

21/01/2021
koffie-cocktail-Horeca-Webzine-koffiecocktail

Koffiecocktail: koffie en de cocktail hebben elkaar gevonden. Weetjes en 2 recepten

20/01/2021

MEEST GELEZEN

  • Horeca Webzine premium partners copy (2)

    Teken de petitie, de horeca in België en Nederland moet weer open!

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
  • Wat is de dresscode in het Hof van Cleve van Peter Goossens?

    231 shares
    Share 231 Tweet 0
  • Meer dan 100 horecazaken met een leuk terras in Vlaanderen

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
  • Zowat 550 cateraars en feestzaaluitbaters zijn de ongelijkheid beu en stappen naar de rechter 

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
  • Vlaamse cateraars en feestzaaluitbaters groeperen zich om hun rechten op te eisen

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
Horeca Webzine

Hét interactief online magazine met het allerlaatste nieuws, tips, weetjes, inspirerende verhalen en aanbiedingen van en voor de horeca in de gehele wereld.

  • Home
  • Statistieken website
  • Privacy Policy
  • Contact

© 2019 - Horeca Webzine

No Result
View All Result
  • Horeca Webzine
  • Adverteren
    • Statistieken website
  • Partnerships
    • Partners Horeca Webzine
    • Premium Partner worden
    • Content Partner worden
  • Online Marketing
    • Formules Online Communicatie
      • Performante webshop
  • Shoppen
    • Winkelmand
    • Afrekenen
  • Communities
    • Community mārie
      • Welkomstbericht nieuwe leden mārie
  • Recepten van Chefs
    • Recept insturen
  • Gratis abonnement
    • Winnaars wekelijkse waardebon
  • Kaarten
    • Community mārie
    • The Mastercooks of Belgium 1980-2020
    • Partners Horeca Webzine
  • Contact
  • Divers
    • Brand Ambassador
    • Privacy Policy
    • Vacature

© 2019 - Horeca Webzine

Om jouw bezoek aan onze website makkelijker en persoonlijker te maken gebruiken wij cookies. Voor het plaatsen van sommige cookies hebben we echter wel je toestemming nodig. Bezoek onze Privacy Policy.