Valet Parking Service is een parkeerservice die al bestaat sinds de jaren zestig van de vorige eeuw in de Verenigde Staten. En al zien we dit al reeds decennia voor gerenommeerde restaurants zoals De Librije, de parkeerdienst is met een sterke opmars bezig in Nederland en België.
Restaurant De Librije
Jonnie Boer werd op vierentwintigjarige leeftijd chef-kok bij restaurant De Librije in Zwolle. Enkele jaren later, in 1993, kocht hij samen met zijn echtgenote Thérèse, vinologe en gastvrouw, het restaurant. De Librije bevond zich op dat moment in de bibliotheek van het Dominicaner kloostercomplex in Zwolle, dat uit de zestiende eeuw dateert.
In 1993 verkreeg de Librije de eerste Michelinster. In 1999 volgde de tweede ster. Daarmee was Boer de jongste tweesterrenkok in Nederland. In 2004 was De Librije het tweede restaurant in Nederland dat een derde ster kreeg.

Op 20 januari 2015 verhuisde het restaurant De Librije naar de binnentuin van Librije’s Hotel. Librije’s Zusje was daarvoor, in 2014, van Zwolle naar Amsterdam verhuisd.
Met hart en ziel
Jonnie en Thérèse: “Eten en drinken doen we elke dag, maar deze dagelijkse behoefte maken wij graag tot een feest voor u, zodat u deelgenoot wordt van onze liefde voor lekker eten en mooie wijnen. Wij zijn allebei opgegroeid in deze omgeving. Een wereld van snoekbaars vangen, watermunt plukken, boleten en cantharellen zoeken en met de punter de eendenkooi in. Vindt u het gek dat we daardoor verliefd zijn geworden op al die prachtige regionale producten?”
MAAK KENNIS MET GEZELLIGE HORECAZAKEN EN CATERINGBEDRIJVEN.
Ook je horecazaak of cateringbedrijf in deze carrousel? KLIK HIER.
Veel mensen noemen het koken met regionale producten de specialiteit van De Librije, maar Jonnie en Thérèse denken eerder dat ze speciaal zijn juist omdat ze geen specialiteit hebben.
“Wanneer je kookt en bedient met hart en ziel, vanuit je gevoel, is alles immers speciaal. Samen met ons team verkennen wij iedere dag de mogelijkheden van een liefdevolle relatie tussen wijn en spijs. De dingen die we daarbij telkens weer ontdekken willen we aan u laten proeven, om u te verwennen, zonder poespas”, staat er op de voorpagina van de website.

Diverse diensten
Het echtpaar Boer bezit — naast het restaurant De Librije — ook een delicatessenzaak, Librije’s Winkel. Op 25 mei 2008 werd in Het Spinhuis, een monumentaal pand en tevens de voormalige vrouwengevangenis van Zwolle, Librije’s Hotel geopend. Dit hotel biedt ook onderdak aan de kook- en wijnschool Librije’s Atelier.
MAAK KENNIS MET HEEL BETROUWBARE HORECALEVERANCIERS.
Ook je bedrijf in deze carrousel? KLIK HIER.
Restaurant De Librije biedt ook Valet Parking Service aan. De kosten bedragen €15 per wagen. De parkeergarage Noordereiland is gelegen direct naast De Librije en de parkeergarage Diezerpoort ligt op circa 5 minuten loopafstand.
Een kwartiertje of zo voor je wenst te vertrekken, bij het afrekenen of uitchecken, laat je dit even weten aan de valet, en in een minimum van tijd wordt je wagen voorgereden bij de deur van het restaurant of hotel.
Heb je bagage, dan helpt de valet je hiermee ook mee. Door deze luxe en comfortabele service is het met Valet Parking Service dus mogelijk om snel en zorgeloos van uw restaurantbezoek of welverdiende vakantiereis genieten of te concentreren op je meeting tijdens je zakenreis.
Gepaneerde dikke asperges met spekpoeder, bieslook, rode ui en sherrysaus
Asperges dienen voor het bereiden voldoende geschild te worden. Dit kan gedaan worden met een speciaal aspergemesje of met een...
Open ravioli met varkenstong, varkenspoot en mix van paddenstoelen
Varkenspoot en varkenstong zijn echt ouderwetse ambachtelijke stukken vlees die Francesca Sterckx heel graag verwerkt tot een gastronomische hoogstandjes. Ze is...
Goulash van rund
Goulash of goelasj is de Hongaarse nationale schotel en is een soep. De sterk ingedikte variant zoals dit recept is...
Valet Parking Service
Valet Parking Service is een dienst die zich richt op het vereenvoudigen en het bieden van een oplossing voor de hedendaagse parkeerproblemen. Als je naar een restaurant of hotel gaat die Valet Parking Service aanbiedt, zijn die zorgen en stress voorbij. Je hoeft niet meer om te kijken naar een parkeerplaats.
Je rijdt met je wagen tot aan de deur van het restaurant of hotel waar er keurig een chauffeur voor je alle parkeerzorgen voor je uit de handen neemt. Jouw wagen wordt door een van de valets naar een veilige parkeerplaats gebracht, waar deze gedurende de gehele periode van je restaurantbezoek wordt bewaakt. Geen tijdverlies en meteen genieten van je restaurantbezoek. Gemakkelijk en snel.
Euro BOB
Als je als restaurant of hotel niet zelf iemand in dienst kan nemen om Valet Parking Service aan te bieden dan kan je bijvoorbeeld beroep doen op Euro BOB.
Euro BOB beschikt over goed opgeleide chauffeurs met een onberispelijke rijstijl. De chauffeurs hebben veel ervaring met het rijden van verschillende auto’s. Als er onverhoopt toch schade aan de auto is veroorzaakt door de chauffeurs, dan wordt dit vergoed door de verzekering.
Maar gelukkig is dit nog nooit voorgekomen. Indien gewenst noteren de chauffeurs de begin- en eindkilometerstand op om te garanderen dat er geen onnodige kilometers worden gemaakt.
Vraag vrijblijvend een offerte aan. Je krijgt binnen een uur antwoord.
MAAK KENNIS MET GERENOMMEERDE BEROEPSORGANISATIES EN CONSULTANTS
Je beroepsorganisatie of consultancybedrijf in deze carrousel? KLIK HIER.
Kies voor Valet Parking Service als je
- irritatie wilt voorkomen door te weinig dichtbij zijnde parkeerruimte
- de beleving van je restaurant of evenement wilt verhogen
- je wilt onderscheiden van je concurrentie
- wilt dat de aankomst en het vertrek van je gasten vlekkeloos verloopt
Waar haalde Abraham de mosterd ?
Waar mosterd in de eerste plaats natuurlijk een heerlijke smaak heeft, wordt het ook gebruikt vanwege de gezonde en zelfs...
Asperges, het witte goud dat 10 jaar op hetzelfde veld wordt geteeld
Horeca Webzine besteedt graag aandacht aan de basis van onze voeding met weetjes, kooktips en recepten van Frank Fol, The...
Met deze 10 tips maak je een perfecte menukaart op
Geloof het of niet, maar je menukaart is een niet te missen tool voor je restaurantmarketing.
Gastvrij NEE! zeggen doe je met deze 10 tips
Een NEE! is soms onvermijdelijk of gewoon noodzakelijk. Maar het duidelijk zeggen, zonder dat de klant het gevoel heeft dat...
Deel dit blogartikel!
Ken jij andere professionals, hobbykoks, collega’s, vrienden en/of kennissen die ook wat kunnen hebben aan onze blogartikels? We zouden het heel fijn vinden dat je dit blogartikel in jouw netwerk deelt. Het kan makkelijk met de onderstaande sociale media-knoppen. Alvast bedankt!