• Horeca Webzine
  • Adverteren
    • Statistieken website
  • Partnerships
    • Partners Horeca Webzine
    • Premium Partner worden
    • Content Partner worden
  • Online Marketing
    • Formules Online Communicatie
      • Performante webshop
  • Shoppen
    • Winkelmand
    • Afrekenen
  • Communities
    • Community mārie
      • Welkomstbericht nieuwe leden mārie
  • Horeca en Food Jobs
    • Vacature toevoegen
    • Mijn vacatures
  • Recepten van Chefs
    • Recept insturen
  • Abonneer je gratis
    • Winnaars wekelijkse waardebon
  • Contact
  • Divers
    • Brand Ambassador
    • Privacy Policy
    • Vacature
Horeca Webzine
  • Nieuws
  • Kennisbank
  • Hotel
  • Restaurant
  • Café
  • Feestzaal
  • Catering
  • Leveranciers
  • mārie
  • Mastercooks
No Result
View All Result
  • Nieuws
  • Kennisbank
  • Hotel
  • Restaurant
  • Café
  • Feestzaal
  • Catering
  • Leveranciers
  • mārie
  • Mastercooks
No Result
View All Result
Horeca Webzine
No Result
View All Result
Home Nieuws

Belgische brouwers lanceren 2 nieuwe digitale platforms om cafés te steunen

Horeca Webzine by Horeca Webzine
22/03/2020
in Nieuws, België
0
Belgische brouwers lanceren 2 nieuwe digitale platforms om cafés te steunen
6
SHARES
331
VIEWS

Twee Belgische brouwers lanceren nieuwe digitale platforms waar mensen hun pintjes op voorhand kunnen bestellen en betalen. Daarnaast kan via deze website ook een gift gedaan worden voor hun favoriete café of restaurant. Ontdek ze en maak er gebruik van!

Café Courage

Eén van de bouwers is AB Inbev die op die manier de trouwe caféganger de kans wil geven om ook de horeca mee te ondersteunen.

“AB Inbev heeft al hun cafés per e-mail gecontacteerd om hen te vragen of ze willen meedoen”, zegt Josse Peremans, marketingmanager van Jupiler & Stella Artois. “Als ze willen meedoen, worden ze op ons platform www.cafecourage.be gezet.”

1.000 cafés

Bijna 1.000 cafés schreven zich in minder dan twee dagen al in. Voor elke Stella Artois, Jupiler, Diekirch, Ginette Lager en Jupiler 0,0% ter waarde van €2,5 die de caféganger virtueel bestelt, stort de brouwerij de betaling van de consument integraal door naar de cafés via een externe partij. Zo kan ook jij helpen de kasstromen te ondersteunen tijdens deze moeilijke periode. Daarenboven doneert de brouwer voor elke bestelling die een consument plaatst, dezelfde consumptie aan in gratis goederen aan het café. En dit tot nationaal 3,6 miljoen pinten wordt bereikt.

Brouwers lanceren nieuwe digitale platforms om cafés door de coronacrisis te steunen
Brouwers lanceren nieuwe digitale platforms om cafés door de coronacrisis te steunen.

Café Solidair

Ook Alken-Maes lanceerde een dergelijk initiatief om haar cafés een inkomen te bezorgen en een hart onder de riem te steken. 

Lees ook:

Coronamaatregelen verlengd tot 1 maart, of toch niet? Enige duiding

Horeca-ondernemers: “Vergeet je leveranciers niet!” Advies en 8 tips voor een financieel stappenplan.

De campagne Café Solidair vertrekt – net zoals AB Inbev – van het pay it forward-principe. Je betaalt je gekozen bier online aan je favoriete café, brasserie of kantine. De pintjes kan je dan gaan drinken eens de deuren weer opengaan. Op deze manier beschikken de uitbaters toch over wat extra financiële middelen en kunnen ze een snelle start maken als de veiligheidsmaatregelen zijn afgelopen.

  • Formule ‘Starter’
    €175,00
    In winkelmand

Jan Bosselaers, Marketing Director bij Alken-Maes, geeft een woordje uitleg: “Eens de betaling is bevestigd, wordt het bedrag overgemaakt aan de café-uitbater. Als consument ontvang je een voucher die je bij de heropening van het café kunt gebruiken om je pintjes ter plaatse te gaan drinken. Je kan ook de keuze maken om een donatie te doen aan je stamcafé. We hopen momenteel op 4.000 tot 5.000 deelnemende cafés.”

Alken-Maes doet zelf ook een geste. De brouwer geeft de eerste 400 pintjes gratis aan de uitbater.


Heb jij ook interessant nieuws, tips, weetjes, een inspirerend verhaal of een aanbieding? Stuur ons de link!

Tags: bierbrouwerijcorona
Share6TweetShare
premium partner chef's food products (2)
premium partner pH-20
premium partner keurslager
miikitco partner horeca webzine (2)
premium partner pH-20
premium partner royal teas geluwe
premium partner weyn's honing
Previous Post

Continuez à communiquer et ne fermez pas les budgets de marketing pendant cette crise sanitaire

Next Post

Tips om je publiek (ook online) aan het lachen te brengen. 25 culinaire mopjes als bonus

Horeca Webzine

Horeca Webzine

Hét interactief online magazine met het allerlaatste nieuws, tips, weetjes, inspirerende verhalen en aanbiedingen van en voor de horeca in de gehele wereld.

Next Post
Tips om je publiek (ook online) aan het lachen te brengen. 25 culinaire mopjes als bonus

Tips om je publiek (ook online) aan het lachen te brengen. 25 culinaire mopjes als bonus

Een reactie achterlaten Reactie annuleren

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Ik ga akkoord met de Privacy Policy.

GRATIS ABONNEMENT

Abonneer je gratis op Horeca Webzine en ontvang elke week op zaterdagmorgen in je mailbox het allerlaatste nieuws, originele tips, weetjes, inspirerende verhalen en aanbiedingen van en voor de horeca.

Zonder dat je er iets extra hoeft voor te doen, maak je ook wekelijks kans op tal van culinaire geschenken.

Om de nieuwsbrief te kunnen personaliseren, willen we graag weten wie je bent. Voor iedere lijst die je aanstipt, krijg je een gepersonaliseerde nieuwsbrief.

Het gratis abonnement op Horeca Webzine kan op ieder moment worden opgezegd.

We hebben je gratis abonnement op Horeca Webzine ontvangen. Controleer nu nog even je inbox of spammap om je mailadres te bevestigen.

RECENTE BERICHTEN

leveranciers-plan-Horeca-Webzine-

Een financieel plan maken doe je aan de hand van deze 4 stappen

13/04/2021
Raw Food. Wat is het? Weetjes en meer dan 100 recepten.

Raw Food. Wat is het? Weetjes en meer dan 100 recepten.

13/04/2021
Klachten: zo ga je er mee om. 4 stappen en tips.

Klachten: zo ga je er mee om. 4 stappen en tips.

13/04/2021
kelners obers ober

Obers: deze 10 dingen mis je zeker in de lockdown

08/04/2021
horecaconcepten concept concepten

Consument kiest steeds meer voor eenvoudige horecaconcepten in 2021

06/04/2021

MEEST GELEZEN

  • Horeca Webzine online magazine open petitie uitbaters

    Teken de petitie, de horeca in België en Nederland moet weer open!

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
  • Wat is de dresscode in het Hof van Cleve van Peter Goossens?

    231 shares
    Share 231 Tweet 0
  • Meer dan 100 horecazaken met een leuk terras in Vlaanderen

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
  • Zowat 550 cateraars en feestzaaluitbaters zijn de ongelijkheid beu en stappen naar de rechter 

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
  • Vlaamse cateraars en feestzaaluitbaters groeperen zich om hun rechten op te eisen

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
Horeca Webzine

Hét interactief online magazine met het allerlaatste nieuws, tips, weetjes, inspirerende verhalen en aanbiedingen van en voor de horeca in de gehele wereld.

  • Home
  • Statistieken website
  • Privacy Policy
  • Contact

© 2019 - Horeca Webzine

No Result
View All Result
  • Horeca Webzine
  • Adverteren
    • Statistieken website
  • Partnerships
    • Partners Horeca Webzine
    • Premium Partner worden
    • Content Partner worden
  • Online Marketing
    • Formules Online Communicatie
      • Performante webshop
  • Shoppen
    • Winkelmand
    • Afrekenen
  • Communities
    • Community mārie
      • Welkomstbericht nieuwe leden mārie
  • Horeca en Food Jobs
    • Vacature toevoegen
    • Mijn vacatures
  • Recepten van Chefs
    • Recept insturen
  • Abonneer je gratis
    • Winnaars wekelijkse waardebon
  • Contact
  • Divers
    • Brand Ambassador
    • Privacy Policy
    • Vacature

© 2019 - Horeca Webzine

Om jouw bezoek aan onze website makkelijker en persoonlijker te maken gebruiken wij cookies. Voor het plaatsen van sommige cookies hebben we echter wel je toestemming nodig. Bezoek onze Privacy Policy.