• Horeca Webzine
  • Adverteren
    • Statistieken website
  • Partnerships
    • Partners Horeca Webzine
    • Premium Partner worden
    • Content Partner worden
  • Online Marketing
    • Formules Online Communicatie
      • Performante webshop
  • Shoppen
    • Winkelmand
    • Afrekenen
  • Communities
    • Community mārie
      • Welkomstbericht nieuwe leden mārie
  • Recepten van Chefs
    • Recept insturen
  • Gratis abonnement
    • Winnaars wekelijkse waardebon
  • Contact
  • Divers
    • Brand Ambassador
    • Privacy Policy
    • Vacature
Horeca Webzine
  • Nieuws
  • Kennisbank
  • Hotel
  • Restaurant
  • Café
  • Feestzaal
  • Catering
  • Leveranciers
  • mārie
  • Mastercooks
No Result
View All Result
  • Nieuws
  • Kennisbank
  • Hotel
  • Restaurant
  • Café
  • Feestzaal
  • Catering
  • Leveranciers
  • mārie
  • Mastercooks
No Result
View All Result
Horeca Webzine
No Result
View All Result
Home Nieuws

De 6 horecatrends die de coronacrisis zullen overleven

Horeca Webzine by Horeca Webzine
29/11/2020
in Nieuws
0
coronacrisis trends horeca 2020
260
VIEWS

Lees ook:

pH-20 maakt ons wegwijs in de diverse testen voor een veilige heropstart

Hoe wordt het overbruggingsrecht belast?

De horeca ziet er tijdens de coronacrisis anders uit dan normaal. Heel wat horeca-uitbaters zijn creatief en passen hun zaak en activiteiten aan die misschien wel blijvend zullen zijn. We zien volgende 6 trends die deze crisis misschien wel gaan overleven. En die misschien wel kunnen gefinetuned worden.

1- Digitaal bestellen en betalen

Om handcontact zoveel mogelijk te vermijden, maken we tijdens de coronacrisis ineens massaal kennis met QR-codes, online menukaarten, bestelzuilen en contactloos betalen.

Ontwikkelingen die niet nieuw zijn, maar wel een enorme vlucht namen. Nu we er inmiddels aan gewend zijn geraakt, vinden we het eigenlijk wel praktisch. Online bestellen en betalen gaat sneller, makkelijker én veiliger. Dat biedt kansen voor de horeca.

partner Resengo overlegcomité corona Horeca Webzine juridisch staartje
- ADVERTENTIE -

2- Maaltijdbezorging en afhalen

Maaltijdbezorging was al een groeiend segment in de horeca maar kreeg door de coronacrisis een extra duw in de rug. Horecazaken die nog niet waren gestart met bezorgen en afhalen, maakten hier ineens razendsnel kennis mee.

Het biedt ondernemers in de coronacrisis een mogelijkheid om een deel van het omzetverlies op te vangen. Ook voor de komende eindejaarsfeesten steunt Horeca Webzine met de promotie van de lekkerste eindejaarsmenu’s. 

Bovendien neemt de vraag naar maaltijdbezorging toe, vooral millennials geven de voorkeur aan eten bestellen in plaats van zelf te koken. De verwachting is dat deze extra inkomstenbron een blijvertje zal zijn als restaurants straks de deuren weer mogen openen.

eindejaarsmenu's Horeca Webzine
Horeca Webzine steunt de horeca met de promotie van de lekkerste eindejaarsmenu's voor thuis in je bubbel 

3- Meerdere omzetstromen

Wat retailers doen, kan de horeca ook. Blurring, het fenomeen van grensvervaging tussen branches, is al een tijdje gaande. 

Vooral retailers maken hier gebruik van door een stukje horeca aan te bieden voor extra beleving. Zoals een kopje koffie bij de kapper, tuincentra met restaurants en boekenwinkels met cafés.

Nu de tafels tijdens de coronacrisis leeg blijven in restaurants, zien horecaondernemers ook de voordelen van blurring. Maar dan andersom: het aanbieden van een stukje retail in de horeca.

Voorbeelden zijn restaurants die een eigen webshop openen en hun favoriete ingrediënten of huisgemaakte producten te koop aanbieden, horecazaken die zich omtoveren tot delicatessenzaken of hotels die werkkamers verhuren.

Concepten met meerdere inkomstenbronnen zijn beter voorbereid op onverwachte situaties. Dat zorgt ervoor dat horeca-ondernemers op zoek gaan naar meerdere omzetstromen die waarschijnlijk blijvend zullen zijn.

Chef Axel Colonna-Cesari heeft zijn sterrestaurant omgebouwd tot een 'traiteur deluxe' zaak

4- Hygiëne

Het besef wat een virus met de wereld kan doen is goed doorgedrongen in de samenleving. We zijn meer dan ooit bezig met een goede hygiëne, niet alleen thuis, ook om ons heen. Dat betekent dat gasten kritischer worden en zeker willen weten dat een horecazaak hygiëne serieus neemt voordat ze plaats zullen nemen.

Alhoewel hygiëne altijd al een belangrijk aandachtspunt is geweest in de horeca, draagt deze succesfactor meer dan ooit bij aan vertrouwen en gastvrijheid. Een goede hygiëne geeft gasten een veilig gevoel.

coronacrisis-hygiëne-horeca
We zijn meer dan ooit bezig met een goede hygiëne, niet alleen thuis, ook om ons heen. 

5- Ruimere indeling

De tijd van zoveel mogelijk tafels en stoelen per vierkante meter is voorbij. Gasten willen liever niet meer dicht bij elkaar zitten. De extra ruimte tussen de tafels vonden gasten een paar maand geleden best wel prettig. Gasten voelen zich veiliger en prettiger bij een ruimere indeling. 

gratis abonnement Horeca Webzine (1)

6- Online communicatie

Om online te verkopen moeten de horeca-uitbaters tijdens de coronacrisis informeren over het aanbod van de ingrediënten, het fabricageproces, de selectie van leveranciers, enz.

Ook daarna zullen horeca-uitbaters zich moeten realiseren dat de informatie die online gedeeld wordt even belangrijk zal zijn als die in de zaak aanwezig. Het zal belangrijk zijn om te luisteren naar de gasten, en uit te zoeken welke informatie ze nodig hebben om het vertrouwen (opnieuw) te winnen voor de zaak.

Naast kwalitatieve boodschappen, zullen uitbaters de communicatiestrategie moeten blijven opbouwen rond wederzijdse hulp en solidariteit voor de periode na de coronacrisis. De consument zal steeds meer willen weten.

Tags: covid-19eindejaareindejaarsmenutrends
ShareTweetShare
premium partner pH-20
premium partner keurslager
premium partner pH-20
premium partner weyn's honing
Previous Post

De lekkerste eindejaarsmenu’s 2020

Next Post

Onze 25 favoriete cocktails. Welke vind jij de lekkerste?

Horeca Webzine

Horeca Webzine

Hét interactief online magazine met het allerlaatste nieuws, tips, weetjes, inspirerende verhalen en aanbiedingen van en voor de horeca in de gehele wereld.

Next Post
cocktail cocktails Horeca Webzine

Onze 25 favoriete cocktails. Welke vind jij de lekkerste?

Geef een reactie Reactie annuleren

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Ik ga akkoord met de Privacy Policy.

GRATIS ABONNEMENT

Abonneer je gratis op Horeca Webzine en ontvang elke week op zaterdagmorgen in je mailbox het allerlaatste nieuws, originele tips, weetjes, inspirerende verhalen en aanbiedingen van en voor de horeca.

Zonder dat je er iets extra hoeft voor te doen, maak je ook wekelijks kans op tal van culinaire geschenken.

Om de nieuwsbrief te kunnen personaliseren, willen we graag weten wie je bent. Voor iedere lijst die je aanstipt, krijg je een gepersonaliseerde nieuwsbrief.

Het gratis abonnement op Horeca Webzine kan op ieder moment worden opgezegd.

We hebben je gratis abonnement op Horeca Webzine ontvangen. Controleer nu nog even je inbox of spammap om je mailadres te bevestigen.

RECENTE BERICHTEN

DCP bv luchtzuivering LED verlichting Power Analyse (1)

DCP bv: reeds meer dan 30 jaar technisch installateur en service provider

08/03/2021
matcha tea thee recepten zozen franklin piens

Matcha, superfood onder de superfoods! Tips en 2 recepten

08/03/2021
test testen covid-19 pH-20

pH-20 maakt ons wegwijs in de diverse testen voor een veilige heropstart

08/03/2021
mastercooks of belgium 29 meesterkoks box bon moments

Drie Mastercooks, zo verschillend maar toch 1 gemeenschappelijk doel

06/03/2021
IYFV 9 pompoen groenten en fruit frank fol

#IYFV2021: zeg zomaar niet pompoen tegen alle pompoenen

05/03/2021

MEEST GELEZEN

  • Horeca Webzine online magazine open petitie uitbaters

    Teken de petitie, de horeca in België en Nederland moet weer open!

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
  • Wat is de dresscode in het Hof van Cleve van Peter Goossens?

    231 shares
    Share 231 Tweet 0
  • Meer dan 100 horecazaken met een leuk terras in Vlaanderen

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
  • Zowat 550 cateraars en feestzaaluitbaters zijn de ongelijkheid beu en stappen naar de rechter 

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
  • Vlaamse cateraars en feestzaaluitbaters groeperen zich om hun rechten op te eisen

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
Horeca Webzine

Hét interactief online magazine met het allerlaatste nieuws, tips, weetjes, inspirerende verhalen en aanbiedingen van en voor de horeca in de gehele wereld.

  • Home
  • Statistieken website
  • Privacy Policy
  • Contact

© 2019 - Horeca Webzine

No Result
View All Result
  • Horeca Webzine
  • Adverteren
    • Statistieken website
  • Partnerships
    • Partners Horeca Webzine
    • Premium Partner worden
    • Content Partner worden
  • Online Marketing
    • Formules Online Communicatie
      • Performante webshop
  • Shoppen
    • Winkelmand
    • Afrekenen
  • Communities
    • Community mārie
      • Welkomstbericht nieuwe leden mārie
  • Recepten van Chefs
    • Recept insturen
  • Gratis abonnement
    • Winnaars wekelijkse waardebon
  • Contact
  • Divers
    • Brand Ambassador
    • Privacy Policy
    • Vacature

© 2019 - Horeca Webzine

Om jouw bezoek aan onze website makkelijker en persoonlijker te maken gebruiken wij cookies. Voor het plaatsen van sommige cookies hebben we echter wel je toestemming nodig. Bezoek onze Privacy Policy.